:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. november 8. 15:41

Nem fog a válság a Lenovón

Hamarosan a legnagyobb PC-gyártó lesz a Lenovo, a gyengélkedő piacon is jól teljesít a cég, mely a pénzügyi jelentés szerint egészséges, bár vékony profitot is termel. A következő ugrás az okostelefon-gyártás lesz, otthon már hódítanak.

Igen sikeres negyedévet zárt a Lenovo, a gyártó rekord profitot és bevételt könyvelt a júliustól szeptember végéig tartó időszakban. A vállalat pénzügyi jelentése szerint az eladások az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal, 8,6 milliárd dollárra nőttek, az adózás előtti nyereség pedig 206 millió dollárt tett ki, ez 24 százalékos növekedést jelent. A Lenovót sosem zavarta a PC-gyártás nagyon alacsony eredményhányada, az elmúlt évben azonban sikerült érezhetően növelni a tevékenység profittermelő képességét, a teljes vállalat üzemi eredményhányada 2,1 százalékról 2,4 százalékra emelkedett.

A vállalat egyébként minden földrajzi régióban nagyon erősen teljesített, Kínában 2,4, az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban 3 százalékponttal növelte a részesedését, köszönhetően a saját eladások folyamatos növekedésének és a versenytársak visszaeső volumenének. A cég egyébként már a noteszgépek között magáénak követeli a piacvezető pozíciót, a teljes PC-piacon azonban még saját belátások szerint is a HP mögött szoros versenyben másodikok - ez azonban már a következő negyedévben változhat.

Erős hazai pozíció - húznak a telefonok

A Lenovo protect and attack stratégiájának fontos eleme, hogy a kínai piacon elért toronymagas elsőségét minden eszközzel meg kívánja védeni (ez a protect elem). A PC-piacon nem is fenyegeti semmi a gyártót, míg a teljes piac stagnált, a Lenovo eladásai darabszámban 8 százalékkal növekedtek. A vállalat nem véletlenül helyez erős hangsúlyt a hazai piacra, az üzemi nyereség elsöprő arányban itt keletkezik, a 206 millió dollárból 163 millió származik Kínából. Ugyan a kínai piacot könnyű belépő szintű termékek tengerének elképzelni, a Lenovo érdekes módon ezen a piacon tesz szert a messze legnagyobb üzemi eredményhányadra - a hazai piacon ez az érték 5,9 százalék, míg az EMEA-régióban 2 százalék, Észak-Amerikában pedig 3,6 százalék.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A kínai okostelefon-piacon azonban meglehetősen későn ébredt a Lenovo, elhúzott mellette a Samsung, a Huawei, a Coolpad és a ZTE is. A vállalat azonban az elmúlt egy évben durván belehúzott, tizennyolcszorosára növelte eladásait és mára a piacvezető Samsung mögött egyetlen százaléknyi részesedéssel van elmaradva. A negyedév során a gyártó 8,6 millió telefont adott el, ezek között 7 millió okostelefont - ez utóbbi adat azt jelenti, hogy a Lenovo már a világpiac mintegy 4 százalékát magáénak tudhatja.

A protect and attack stratégia következő állomásaként egyébként a hazai okostelefon-részesedés biztosítása után várhatóan hamarosan a nemzetközi piacon is megjelennek majd a Lenovo eszközei, így gyorsan új gyártóval bővülhet a globális márkák sora a telefonos piacon. Kína után már megkezdődött a környező országokban, Indonéziában, Vietnámban, a Fülöp-szigeteken és Indiában is a Lenovo telefonjainak árusítása, az európai dobbantásról egyelőre nincsenek információk.

a címlapról