Macedónia húzta fel a Telekomot
A várakozásokat jelentősen felülmúló eredményről számolt be ma kiadott harmadik negyedéves pénzügyi jelentésében a Magyar Telekom. A cég elsősorban a macedón érdekeltségének és egy magyarországi leányvállalat eladásának köszönheti az EBITDA növekedését.
A várakozásokon felüli pénzügyi eredményről számolt be az év harmadik negyedévében a Magyar Telekom. A cég árbevétel ugyan kis mértékben csökkent az előző év hasonló időszakához képest, az EBITDA azonban jelentős mértékben, csaknem 10 százalékkal, az EBITDA-ráta pedig kiemelkedő mértékben, csaknem 45 százalékkal nőtt. A cég elsősorban az enerigaszolgáltatásokból származó bevételeit tudta növelni, de jól teljesített a tévés üzletág, valamint az okostelefonok értékesítése is sokat hozott a konyhára a vállalatnak.
Köszi, Macedónia!
A negyedéves jelentés szerint a Telekom a július elejétől szeptember végéig tartó időszakban 150,1 milliárd forintnyi bevételt termelt, ez 1,3 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábban befolyt összeg. Az EBITDA 9,7 százalékkal 51,6 milliárd forintról 56,6 milliárd forintra nőtt, elsősorban az egyéb működési bevételek 5,7 milliárd forintos emelkedésének köszönhetően. A növekedés főként egy, a macedón leányvállalatnál az év harmadik negyedévben végrehajtott ingatlan tranzakciónak köszönhető, amiből 3,7 milliárd forint nyereség származott. A Pro-M eladása - ami szintén ebben a negyedévben történt - is hozzájárult az emelkedéshez.
A szolgáltató a harmadik negyedévben 4,4 milliárd forint adófizetési kötelezettsége keletkezett a nyáron bevezetett telefonadó kapcsán, mely egyéb működési költségként került könyvelésre. A fizetett távközlési adó 2012. harmadik negyedévben 1,5 milliárd forint volt, mivel az adó fizetése a vonatkozó időszaktól számított 2 hónap múlva esedékes. Az új adónemmel kapcsolatosan a Telekom a tényekre szorítkozó tájékoztatást adott, a szolgáltató kommunikációja feltűnően mérsékelt a mostani kimutatást illetően is, szemben a versenytársak gyakorlatával.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Bár az ágazatot sújtó adó és a recesszió általában a beruházások csökkenését eredményezi, a Telekom az idei évben eddig jelentős összeget, csaknem 71 milliárd forintot fektetett be összesen, ennek legnagyobb részét, összesen 49 milliárd forintot Magyarországon (a Telekom Magyarország szegmens esetében 46,1, a T-Systems Magyarország szegmens 2,9 milliár forint a CAPEX).
Megy a mobilnet és az IPTV
A különböző szolgáltatási területeket tekintve a Telekom elsősorban a mobil szélessávú szolgáltatások és az energiaszolgáltatások terén tudott az ügyfélbázis méretét tekintve előrelépést elérni, míg a tévészolgáltatásoknál tovább zajlik az ügyfelek átmigráltatása az interaktív platformok irányába. A cégnek a harmadik negyedév végén 1 millió 235 ezer mobilnetes ügyfele volt, ezzel toronymagasan piacvezető a szegmensben, míg az energiaszolgáltatásokra a negyedév végéig összesen 126 ezer szerződést kötöttek - ez egy negyedév alatt csaknem 40 ezres növekedést jelent. A tévészolgáltatásoknál egyedül az IPTV előfizetések száma nőtt jelentősebb mértékben, itt az ügyfelek száma már csaknem eléri a 300 ezret.
A Telekom csoport az év hátralévő részére továbbra is "kihívásokkal teli" környezetre számít, ezzel együtt a bevételek legfeljebb 2 százalékos csökkenésére számít a cég a működéshez kapcsolódó EBITDA 4-6 százalékos csökkenése mellett.