:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. november 5. 10:56

Az eladott tableteknek már csak fele iPad

A tabletpiacon már fele-fele arányban osztozik az Apple iOS és a Google Android, a Samsung és az Amazon nagyot nőtt, az ASUS-t meghúzta a Nexus 7. A PC-gyártók sehol nincsenek.

Szinte felével nőtt a tabletpiac a harmadik negyedévben - találta az IDC legújabb piackutatása. Az adatok szerint a piac mérete 18,6 millió tabletről 27,8 millió tabletre nőtt, ez 49,5 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Továbbra is toronymagasan vezet az Apple, eladásai 26,1 százalékkal, 11,1 millió darabról 14 millióra nőttek, ezzel a piac 50,4 százalékát tartja markában. Ez ugyanakkor jelentős visszaesés a tavaly ilyenkor megszerzett 59,7 százalékos részesedéssel szemben, a zsugorodás annak tudható be, hogy az Apple eladásai nem nőttek  olyan gyorsan, mint a versenytársak - a cég ezt az iPad minire váró tömegekkel magyarázza.

A második helyet megszerző Samsung például több mint megnégyszerezte eladásait, 1,2 millióról 5,1 millióra növelte a leszállított tabletek számát, ezzel részesedését 6,5 százalékról 18,4 százalékra növelte. A Samsung növekedésére jellemző, hogy míg egy éve csak tizedannyi tabletet értékesített mint az Apple, a most zárult három hónap során már csak harmadannyit. Könnyen elképzelhető, hogy szerteágazó kínálatának köszönhetően a koreai cég az okostelefonok szegmenséhez hasonlóan itt is befogja a cupertinói riválist.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A dobogó harmadik fokát az Amazon szerezte meg, az IDC becslése szerint a cég mintegy 2,5 millió "médiatabletet" adott el. Ebbe a szegmensbe a kevesebb mint egy éve megjelent Kindle Fire tartozik, az ebook-olvasók azonban értelemszerűen nem. Az Amazon sarkába ért ugyanakkor az ASUS, a tajvani vállalat 2,4 millió eladott tabletjével a piac 8,6 százalékát szerezte meg, betudhatóan elsősorban a jó áron kínált Google Nexus 7 átütő sikerének. Az ötös listára a Lenovo fért még fel mintegy négyszázezer eladott tablettel, amelyek elsősorban a hazai piacon találtak gazdára.

A tabletpiacról sokat elárul, hogy a legnagyobb PC-gyártók közül egyelőre csak a Lenovo és az ASUS bírt felkapaszkodni erre a vonatra, a HP, a Dell vagy az Acer egyelőre nem szállít értelmezhető mennyiségű tabletet. Ez hamarosan nem is változik, a három cég ugyanis egyelőre még a windowsos mentőövet sem ragadta meg, nem árusít alacsony árú, versenyképes, Windows RT-t futtató tablettel. A Dell ugyan már mutatott be ilyen modellt, a piaci rajtra azonban még nem került sor, a HP és az Acer pedig egyelőre kivárásra játszik.

a címlapról