:

Szerző: Bodnár Ádám

2012. október 30. 14:52

A vállalati szegmensre koncentrál a Sicontact

Az ESET termékeinek magyarországi forgalmazásával naggyá vált Sicontact Kft. a vállalati szegmensre koncentrál a jövőben. A cég a Cyberoam biztonsági eszközök disztribúciós tevékenységét is megkezdte.

A NOD32 vírusirtó révén ismertté vált ESET termékeinek hazai disztribútoraként nőtt 1,6 milliárdos céggé a Sicontact Kft, amely a jövőben inkább a vállalati biztonsági megoldások piacán erősít. Csiszér Béla ügyvezető egy mai sajtótájékoztatón elmondta, az ESET termékeivel jó időben lépett be a hazai piacra a cég, ráadásul a termék szinte magát adta el, szájhagyomány útján terjed a híre. Ennek, valamint a Sicontact által nyújtott technikai támogatásnak köszönhetően az ESET biztonsági szoftverek megszerezték a vezetést a hazai lakossági és kisvállalati piacon.

A végponti vírusvédelmi, biztonsági termékek piaca azonban már nem mutat számottevő növekedést. A PC-penetráció bővülése lelassult, a 2008-as pénzügyi válságot követően a lakosság és a vállalatok is szigorúbban fogják a kiadásaikat, ráadásul a piaci verseny is kiegyenlítődött, nincs már akkora különbség a biztonsági szoftverek közt képességek vagy sebesség terén. Emellett egyre nagyobb teret nyernek az ingyenes megoldások.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A fenti okok miatt a Sicontact Magyarországról származó árbevétele 2010 óta 1,3 milliárd forint körül stagnál. A cég működését a piaci környezet változásaihoz igazodva át is szervezték, ami személyi változásokkal, racionalizálással is járt, mondta el Csiszér Béla. Mostanra kristályosodott ki az új szervezet és állt össze az új irányvonal, amely a további növekedést célozza, ehhez azonban egészen más stratégiára van szükség mint korábban.

Az ESET termékei mellett megjelentek a Sicontact kínálatában a Cyberoam UTM (unified threat management) eszközök, amelyek segítségével egy erősen növekedő piacra szeretne betörni a cég. "Láttuk a többiek piaci sikereit és mi is szeretnénk kivenni ebből a részünket" - mondta el a sajtótájékoztatón Csiszér Béla. Béres Péter, a Sicontact IT-vezetője szerint a Cyberoam UTM eszközei a magas fokú rugalmasságukkal, dokumentációjukkal és technikai támogatásukkal tűnnek ki a mezőnyből. A Cyberoam eszközökkel a vállalati felhasználókat célozza a Sicontact, jelenleg zajlik az értékesítőpartneri hálózat felépítési és a szakemberek továbbképzése. Csiszér Béla szerint 2013-ban 50-100 millió forintos árbevétel várható a Cyberoam-eladásokból a magyar piacon.

a címlapról