Itt a Google Analytics mobilos appokhoz is
A mobil alkalmazások piaca megállás nélkül növekszik, a Google Play Store-ban már több mint 600 ezer alkalmazás tülekedik. A hirdetők több mint 80 százaléka azt tervezi, hogy jövőre növeli a mobilos jelenlétet. Érthető, hogy ehhez illik megfelelő analitikai hátteret is biztosítani.
Az eredetileg a Google I/O-n bejelentett Google Analytics Mobile App Analytics kilépett a zárt bétából, mostantól bárki próbálgathatja, minden fejlesztő és hirdető nekikezdhet a mobil alkalmazásokon belül feltérképezni a felhasználó által bejárt utakat, célokat. A hivatalos blog szerint a zárt bétában több mint 5000 alkalmazás vett részt, az innen származó tapasztalatokat mind felhasználta a Google, hogy véglegesre csiszolja a terméket.
A publikus béta státus bejelentése mellett így több apró változásról is hírt tudott adni a fejlesztőcsapat. Az egyik legfontosabb talán, hogy a GA teljes jelentkezési felülete szintet lépett a mobil app analitika belépésével. Az új rendszerben az entitások létrehozása egyszerűsödött, alig három klikkel lehet egy appnak fiókot létrehozni, letölteni az SDK-t és nekifogni a követési metrikák kidolgozásának. Az új SDK az androidos és iOS-es verzióban is jelentősen erősebb lett, de az ígéret szerint az implementálás ettől nem válik bonyolultabbá. Elméletileg a legtöbb analitikai jelentéshez szükséges teendők az új SDK-n keresztül 5-5 perces munkát jelentenek, amit kissé nehéz elhinni, de ígéretesen hangzik.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az App Version Report szintén egy fontos képesség, ennek segítségével feltárhatóak a régi verziókban ragadt felhasználók miatti problémák. Kiderül, hogy mennyire gyorsan migrálnak a felhasználók az új verzióra, látszik a kannibalizációs hatás a verziók között, illetve tudni fogja a fejlesztő, hogy hány felhasználót ejt ki, ha egy régi verzió támogatását felfüggeszti. Ezeken felül persze számtalan kombinációban fejthetünk ki adatot az appunkban tevékenykedő felhasználók viselkedéséről.
A lépés komoly ugrás az okostelefonos forradalomban, hiszen a web után az appok világa is tervezhetővé válik a kereskedelem, szolgáltatás vagy a hirdetés szempontjából. A hivatalos blogbejegyzés szerint a Google igyekszik még tovább fejleszteni a szolgáltatást és a mostaninál is mélyebb integrációt adni például a Google Play-jel, amivel már nem csak az appon belüli interakciókat, de a terméknek a felfedezhetőségét, a felhasználószerzést is lehet optimalizálni. A mobilos, okostelefonos, appos analitikával és méréssel kapcsolatban a HWSW november 20-i App! 2012 mobilalkalmazás-fejlesztés konferenciája is foglalkozik, Bánóczy Zoltán, az AALL és a Superweek alapítója mutatja meg közelebbről a területet.