Az egér és a billentyűzet leváltóját keresi a Microsoft
Csuklón hordható, gesztusérzékelő beviteli eszközt készítettek a Microsoft Research kutatói, ami állításuk szerint az egér és a billentyűzet leváltására is alkalmas lehet. A fejlesztők szerint a kütyü nagyságrendekkel pontosabb a Kinectnél.
Hiába élik virágkorukat az érintőképernyők és a mozgásérzékelés, hiába mondja a játékosok tekintélyes hányada, hogy a kontroller kiválóan használható még a legprecízebb irányítást megkövetelő programokban is, az egér és a billentyűzet pozíciója a beviteli eszközök között látszólag megingathatatlan; jóllehet a kattintások és a billentyűlenyomások számát tekintve lenne min egyszerűsíteni. A Microsoft Research kutatócsapata éppen erre vállalkozik, a Digits nevű projekt minden korábbinál pontosabb és gyorsabb vezérlést ígér.
Precíz és gyors
A Digits a felhasználó gesztusait érzékeli, folyamatosan, valós időben figyeli a kézfej mozgását, és az alapján ad utasításokat a számítógépnek. Az eszköz egy jól megtermett karórára emlékeztet: a műanyag csuklószorítót felcsatolva egy LED-sor világítja meg infravörös fénnyel a kézfejet, és egy infralézer pásztázza végig az ujjakat, ami egyúttal a távolságuk és a hajlásszögük alapján kiszámítja az aktuális állásukat is. A visszaverődéseket egy kamera dolgozza fel, ezután a rendszer szoftvere tizedmilliméteres pontossággal modellezi le a kéz 3D-s virtuális mását.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Érdekes, hogy a Microsoft házon belül is a Kinecttel hasonlítja össze az eszközt, és annak pontatlanságát említi a Digits projektet életre hívó indokként. A Kinect viszonylagos pontatlansága mindig is kardinális probléma volt, és bár a redmondi gyártó rendre azzal csorbította az ilyen kritikák élét, hogy mindössze fejlesztés és optimalizáció kérdése az egész, a kamerához nemigen készült olyan program, amiben a kézlengetésnél finomabb mozdulatokkal lehetett volna érvényesülni.
Digits Hand Tracker: Freehand 3D Computer Interaction Without Gloves
Még több videóDavid Kim, a projekt vezetője szerint a Digits lényegesen pontosabb mint a Kinect, ráadásul a felhasználó nincs helyhez kötve a kiegészítő hordozhatósága miatt. Két pingponglabda nagyságú mindössze, és nemcsak kicsi, de a fogyasztása is alacsony. Nincs akadálya a hétköznapi használatnak, a fejlesztők célja eleve az volt, hogy állandóan viselni lehessen. A prototípus még kábellel csatlakozik a számítógéphez, a végleges változat viszont vezeték nélküli lesz, és a tervek között szerepel, hogy karóra méretűvé zsugorítanák.
Folyamatosan figyel
A Digits érdemeit az a Thad Starner is elismeri, aki a Google-féle Project Glasson dolgozik vezető pozícióban. Starner szerint a Google Glass és a Digits párosításában óriási potenciál van, és ő maga is könnyedén el tudja képzelni, hogy például tanítás közben gesztikulálva jegyzeteljen a diákoknak. Mégis a rendszer igazi erőssége a folyamatos, valós idejű felismerésben rejtőzhet. Míg a hasonló eszközök többsége kizárólag önálló, egymástól elkülöníthető parancsokat tud értelmezni, a Digits folyamatában is képes feldolgozni azokat.
A Digits előnyeit nemrég egy kezelőfelületekkel foglalkozó előadáson mutatták be a kutatók, a rendszert videojátékok irányítása, továbbá okostelefon és számítógép használata közben is élesben lehetett szemügyre venni. A konferencián egy másik, hasonló fejlesztés is előkerült, bár a San Franciscó-i The Leap Motion azonos nevű eszközéről nem sokat tudunk; mindössze az világos, hogy a kütyü szintén a kézmozdulatok alapján dolgozik, itt azonban az asztalról figyel a mozgásérzékelő.