:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. október 3. 16:20

Amerikában nyit gyárat a Lenovo

Egyfajta szimbolikus lépésként a Lenovo egyes gyártósorait az Egyesült Államokba költözteti. A kínai PC-gyártó változatos, a Think családba tartozó PC-ket gyárt majd az új egységben, idővel egyre többet.

Szembe megy az elmúlt évtized trendjeivel a Lenovo: a cég az Egyesült Államokba költözteti egyik gyártósorát. Míg korábban a gyártás délkelet-ázsiai kiszervezése a problémákkal küzdő PC-gyártók egyik legfontosabb költségcsökkentési törekvése volt, a trend fokozatosan megfordulni látszik.

Az észak-karolinai gyárat nem újonnan építi a Lenovo, hanem egyik nagy, saját tulajdonban lévő disztribúciós központjának egy részét alakítja át termelőegységgé, mindössze kétmillió dolláros beruházással. A Whilsett mellett fekvő gyárban az amerikai piacra szánt Think brand alá tartozó noteszgépek és asztali PC-k készülnek majd, de emellett tabletek, mérnöki munkaállomások és szerverek is állnak majd össze a gyártósoron.

A Lenovo nemrég jelentette be, hogy Japánban is nyitnak egy gyártósort, ahol kizárólag a japán piacra készülő termékeket gyártanak majd. A lépésre a gyártó szerint akkor a speciális helyi igények kielégítése miatt volt szükség, a rendelésre készülő gépeket helyben előállítva könnyebbé válik a logisztika és sokkal gyorsabb az ügyfelek kiszolgálása. Hasonló logika mentén nyílik az észak-karolinai üzem is. Nem elhanyagolható a termék imázsára tett hatás sem, a japán gyár nyitásakor a Lenovo elmondta, hogy a "Made in Japan" címkével ellátott termékek esetében "könnyebb a minőség kommunikálása", elfogadhatóbbá teszi a Lenovót a japán fogyasztók számára. Ugyan az amerikai gyártás beindításánál ezt az aspektust a Lenovo nem emelte ki, valószínűleg ebben az esetben is számítanak hasonló keresletnövelő hatásra.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Lenovo egyébként hosszabb távra tervez az amerikai gyártással, a cég képviselői szerint az első gyártósor csupán a kezdet, a vállalat a jövőben egyre nagyobb gyártókapacitást tervez kiépíteni Amerikában. Az új stratégia egyénként a Lenovo amerikai piaci részesedésének növekedését is szolgálja majd, míg világszinten a kínai gyártó már második és akár egy-két negyedéven belül átveheti a vezetést is, a vállalat az amerikai piacon csupán negyedik legnagyobb szereplő a HP, a Dell és az Apple mögött - ez utóbbiak egyébként nem gyártanak PC-t Amerikában.

Az új gyártósor jelenleg készül, az első termékek 2013 elején készülhetnek el. A gyárban egyébként 115 új munkahely jött létre - ami egyrészt utal a tervezett kis volumenre, másrészt az automatizáltság magas fokára is.

a címlapról