:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. október 1. 12:23

Mobilon már veri az Instagram a Twittert

Fontos vereséget szenvedett a Twitter az Egyesült Államokban: a ComScore mérése szerint a felhasználók okostelefonjaikon már többen és többször használják az Instagramot.

Egy rendkívül fontos metrikában múlta felül az Instagram a Twittert: a napi átlagos felhasználószámban a képmegosztó szolgáltatás már hajszállal, de előbbre tart, mint a mikroblog-rendszer. A ComScore új mobilhasználati statisztikái szerint ugyanis az Instagram 7,3 millió napi átlagos felhasználószámot mutatott, míg a Twitter csupán 6,9 milliót ért el augusztus folyamán. A két szolgáltatás között a különbség jóval nagyobb a szolgáltatással töltött időt tekintve. Míg az Instagrammal a felhasználók átlagosan 257 percet töltenek havonta, Twitterrel mindössze 170 percet.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Korai persze még a Twittert temetni, a mikroblog továbbra is népszerű, a felhasználók nagy része azonban nem mobilról, hanem számítógépről használja azt. Az Instagramnak ebben nem kis előnye van, a képmegosztó ugyanis nem rendelkezik PC-s klienssel, csak mobiltelefonról (egyelőre iOS-ről és Androidról) érhető el a szolgáltatás teljes funkcionalitása. A Twitter egyébként elérésben a mobilon is jobban áll, 29 millió mobilos egyéni havi felhasználót tudott felmutatni, szemben az Instagram 22 milliójával. A számokban egyébként a Twitter esetében nem csak a natív alkalmazások szerepelnek, hanem a böngészőn keresztül elért twitter.com is.

Twitter vs Instagram [+]

Mit mér a DAU?

A DAU (Daily Average User) egy hónapon keresztül méri minden nap a felhasználók számát, majd abból számol átlagot. Ennek megfelelően az a felhasználó, amely minden nap használta az alkalmazást, 1 DAU-nak számít, az azonban, amely csak 15 napon nézett rá, 0,5 DAU-t ér. A ComScore Mobile Metrix 2.0 adatai egyébként három platformot mérnek (iOS, Android, BlackBerry), az eszközre telepített alkalmazás segítségével figyelik nagyszámú felhasználó viselkedését és mobilhasználati szokásait, majd népszámlálási adatokkal kombinálva ebből következtetnek a teljes népesség viselkedésére.

Hol a pénz?

A felhasználók egyre többen használják az Instagramot, de ebből a Facebook, mind újdonsült tulajdonos egyelőre pénzt nem lát - a szolgáltatás ugyanis ingyenes és reklámmentes. A Twitter ezzel szemben már aktívan értékesíti felületeit mobilon és PC-n is, csak mobilon idén több, mint 130 millió dolláros bevételt várnak. Ezzel szemben az előrejelzések szerint a Facebook mintegy 72 millió dollárra számít egész évben a mobil platformon - ebben a tekintetben tehát a Twitter messze előbbre jár.

A Facebook részvényesei pedig türelmetlenek. Az Instagramért adott "egymilliárd dollár" ma már jóval kevesebb, az ügyletben ugyanis készpénz mellett rengeteg Facebook részvény is gazdát cserélt, ezek pedig ma jóval kevesebbet érnek, mint az év elején. Ettől függetlenül az Instagram jelentős költséget hordozott a Facebook számára, miközben a szolgáltatás jövedelmet nem hoz, csak újabb felhasználókat. Ezzel pedig tovább hangsúlyozza a nagy Zuckerberg-kérdést: hogyan lehet a nagy felhasználószámot pénzre fordítani?

a címlapról