Feljött a Sony a Nokiára
Nyugat-Európában is a Samsung vezeti a mobilpiacot, a lemaradók között azonban nincs akkora különbség mint a globális statisztikákban. A Sony feljött a Nokia nyakára, mindketten megelőzik a Research In Motiont. Magyarországon is a Samsung adja el a legtöbb mobilt, visszaesett a Nokia és az Apple.
Háromból kettő okostelefon
A régióban 42,1 millió készülék fogyott összesen, ami 1,9 százalékkal kevesebb mint 2011 azonos időszakában. Az IDC statisztikái szerint rohamosan szorul vissza a "butatelefonok" népszerűsége, az eladásaik 30 százalékkal csökkentek egy év alatt, ezt pedig majdnem teljesen ellensúlyozni tudta az okostelefonok forgalomnövekedése. Nyugat-Európában három hónap alatt már csak 14,7 millió "butatelefon" fogyott, míg okostelefonból 27,4 milliót adtak el, arányuk tehát már 66 százalék.
Az IDC elemzője, Francisco Jeronimo a telefonok iránti kereslet enyhe csökkenését a gazdasági bizonytalanság mellett az is magyarázza, hogy a vásárlók az ősz elején bemutatott új modellekre vártak. "A Samsung Galaxy S III volt az egyetlen fontos termékbejelentés a második negyedévben és ezért a legkeresettebb termék is, hozzásegítve a Samsungot a piac uralásához. A harmadik negyedévben azonban elárasztják a piacot az új modellek különböző operációs rendszerekkel. Az új készülékek nagy előrelépést jelenthetnek a korábbiakhoz képest és a meglevő modelleket nem is biztos hogy frissíteni lehet az új platformokra."
Befogta a Sony a Nokiát
Az IDC statisztikái szerint a nyugat-európai okostelefon-piacot a Samsung vezette 43,6 százalékos piaci részesedéssel, megelőzve a 19 százalékos Apple-t, amely csak a piaci átlag felével tudta növelni készülékeladásait tavalyhoz képest - ehhez persze hozzájárulhatott az iPhone 5 megjelenése előtti kivárás is a vevők részéről. A harmadik legtöbb okostelefont a Nokia adta el, a cég 13 százalékkal kevesebb készüléket szállított le mint tavaly. Az IDC elemzéséből kiderült, Nyugat-Európában már több windowsos mint symbianos okostelefont adnak el a finnek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Nagyon jó negyedévet tudhat maga mögött a Sony (Ericsson), amely éves szinten negyedével tudta bővíteni eladásait - a régióban láthatóan nagy sikert értek el a cég tavaszi Xperia NXT modelljei. Ennek köszönhetően a vállalat ugyanúgy 2 millió okostelefont adott el mint a Nokia, mindkét cég részesedése 7,3 százalék volt. A legrosszabb teljesítményt a Research In Motion mutatta fel, amelynek teljesen versenyképtelen kínálattal kellene helyt állnia a piacon. Ez láthatóan nem sikerül a kanadaiaknak, a BlackBerryk eladásai 37 százalékkal zuhantak egy év alatt, a RIM részesedése megfeleződött, már csak 7 százalék volt a tavaszi negyedévben.
Itthon is a Samsung vezet
Magyarországon is csökkentek a mobiltelefon-eladások a második negyedévben, tudta meg a HWSW az IDC elemzőjétől. Hitter Lénárd lapunknak elmondta, 2011-ben 720 ezer, idén azonban csak 670 ezer készüléket adtak el három hónap alatt. Itthon is megfigyelhető az okostelefonok felé történő erőteljes elmozdulás, azonban Magyarországon csak 43 százalék volt az okostelefonok aránya a teljes piacon, míg tavaly 34 százalék. Ez azt jelenti, itthon az okostelefonok szegmense 18 százalékkal bővült tavalyhoz képest.
A hazai piacot is a Samsung vezeti az IDC szerint, a követők rangsora azonban nagy eltér a nyugat-európaitól. A második legtöbb készüléket Magyarországon a Nokia adta el, a bronzérmes pedig nagy meglepetésre az LG lett, megelőzve a Sonyt, az Apple-t és a HTC-t.