:

Szerző: Koi Tamás

2012. szeptember 3. 11:48

Ragaszkodnak a tévézők a kábelükhöz

Fokozatosan, de még midig visszafogott ütemben nő a magyarországi kábeltévés háztartások digitális penetrációja, amiből leginkább a vezetékes szolgáltatók profitálnak.

Lassan de biztosan nő a hazai háztartások digitálistévé-penetrációja, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) havonta közreadott tévépiaci gyorsjelentéséből. A legnépszerűbb tévés platform Magyarországon a statisztikák szerint még mindig az analóg kábeltévé, aki erről a technológiáról vált digitálisra, az rendszerint marad valamilyen kábeles technológiánál (IPTV vagy digitális kábeltévé). A digitális szolgáltatások terjedésének ezúttal azonban a nyári sportesemények sem adtak különösebb löketet.

Az NMHH statisztikái szerint idén júliusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe valamilyen fizetős digitális szolgáltatást, a digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén.

Az előfizetéseken belül a különböző digitális platformok és az analóg kábeltévé arányának változása az elmúlt évben egyértelműen azt a trendet vetíti előre, hogy az ügyfelek az analóg kábeltévét többnyire digitális kábeltévére vagy IPTV-re cserélik le. Míg a legnagyobb szolgáltatóknál tavaly júliusban az összes előfizetésen belül csupán 22,7 százalék volt az említett két technológia aránya összesen, addig múlt hónapban 26,8 százalékra nőtt az arány, miközben a vezeték nélküli digitális technológiák részesedése ennél jóval kisebb mértékben, 33,7-ről 34,6 százalékra nőtt.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A szolgáltatók piaci részaránya nem változott számottevően az elmúlt időszakban, így a UPC továbbra is vezeti a teljes tévépiacot (26,6 százalékos részesedéssel), illetve a vezetékes szolgáltatások piacát egyaránt (28,1 százalékkal), a vezeték nélküli műsorszolgáltatások mezőnyében pedig toronymagasan (38,4 százalékkal) a DIGI áll az élen.

A statisztikákból az is jól látszik, hogy a nagy nyári sportesemények (labdarúgó EB, olimpia) nem lendítették előre különösebben a digitalizációs folyamatot, de a jelek szerint egyelőre az Antenna Hungária számára sem hozott áttörést az az átfogó reklámkampány, melyet a köztévé csatornáin futtatott a cég a nyár eleje óta.

a címlapról