Hatalmasat nőtt a Lenovo
Tovább folytatja menetelését a Lenovo, a kínai PC-gyártó a legutóbbi negyedévben 35 százalékkal növelte bevételét, miközben profitja harmadával emelkedett.
Elsősorban a fejlődő piacokon mutatott remek teljesítményének köszönhetően növelte bevételét és profitját a Lenovo. A PC-piac az elemzőcégek szerint enyhén csökkent a tavaszi negyedévben, a Lenovo azonban növelni tudta szállításait minden régióban. A cég forgalma 35 százalékkal 8,01 milliárd dollárra emelkedett tavalyhoz képest, némileg elmaradva a 8,13 milliárdos elemzői várakozásoktól. A cég nettó profitja 108,8 millió dollárról 141,1 millió dollárra ugrott eközben a június 30-án véget ért negyedévben.
Mindenhol jól ment
A legjobb teljesítményt nem meglepő módon a távol-keleten mutatta fel a cég, ahol éves szinten 72 százalékkal tudta növelni eladásait, de tiszteletre méltó az EMEA régióban elért 62 százalékos növekedés is. Kínában is negyedével emelkedett a forgalom, derül ki a gyorsjelentésből, Észak-Amerikában viszont a hatalmas marketinghadjárat és szponzorációs szerződések ellenére sem sikerült még a vállalatnak betörnie a legnagyobbak közé, bevételei csupán 7 százalékkal múlták felül a tavalyi azonos negyedévet.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A bevétel több mint felét, 54 százalékát adták a notebookok, amelyek eladásait 27 százalékkal tudta növelni a cég, miközben a bevétel 32 százalékát adó desktop gépek terén 21 százalékos növekedést tudott elérni a cég. A legnagyobb ugrást természetesen a mobil eszközök érték el, a kategória forgalma 173 százalékkal bővült. A vállalat negyedéves gyorsjelentéséből kiderült, hogy a Lenovo már a második legnagyobb okostelefon-gyártó Kínában a Samsung mögött, piaci részesedése 13 százalék volt a legutóbbi negyedévben.
A nemzetközi terjeszkedés érdekében a Lenovo kisebb PC-gyártókat is felvásárolt a közelmúltban (pl. NEC, Medion), azonban a vállalat organikus növekedést is fel tudott mutatni, elsősorban a fejlődő piacokon, ahol alacsony a PC-ellátottság és kelendőek a vállalat agresszíven árazott lakossági gépei. Amennyiben a cég a korábbi ütemben növeli PC-eladásait, már az őszi negyedévben átveheti a piacvezető pozíciót a HP-tól. A tavaszi negyedévben a két cég piaci részesedése 15,5, illetve 14,9 százalék volt az IDC, 14,9, illetve 14,7 százalék volt a Gartner szerint. A belső átalakuláson áteső, a PC-üzletágát egy éve még majdnem leválasztó HP eladásai 12 százalékkal csökkentek éves összehasonlításban.
Megismétlődik az Acer-sztori?
A Lenovo lendülete kísértetiesen hasonlít az Aceréhez, amely néhány év alatt a második legnagyobb PC-gyártóvá tudott válni, elsősorban az európai konzumer szegmensben mutatott teljesítményének. A gazadási válság és azt azt követő bizonytalan időszak azonban megroppantotta a kontinens konzumer PC-piacát, az Acer különösen népszerű netbookjainak forgalmát pedig teljesen padlóra küldték az iPad és hozzá hasonló médiatabletek.
A kínai cég szerencséjére nem ennyire kitett egyetlen piacnak vagy szegmensnek, az IBM egykori PC-üzletágának köszönhetően jelen van a vállalati szegmensben is, ráadásul stabil bázissal rendelkezik az anyaországban, ahol a legnagyobb PC-gyártó.