:

Szerző: Dojcsák Dániel

2012. augusztus 9. 12:56

Elfelejt írni a web 2.0

Az Interbrand 100 lista a világ legnépszerűbb márkáit gyűjti össze, s a listán szereplő vállalatok, márkák 40 százaléka már használ Instagramot. Ez persze még semmi a Facebook 98 százalékához vagy a Twitter 94 százalékához képest, de a tendencia ígéretes.

Az Instagram jó móka, kellemes időtöltés és kiváló vizuális kommunikációs eszköz. Sokan viszont még mindig nem értik, mi is adja az üzleti értéket a szolgáltatáshoz, ami miatt a Facebook jelentős összeget kínált érte. A megoldáshoz talán közelebb visz a tény, hogy a top 100 márka közül már 40 jelen van a fotóstream szolgáltatásban.

Az Instagram 2011-et még 15 millió felhasználóval kezdte meg, most viszont, főként az Android verzió megjelenésének köszönhetően már 80 millió felett jár. Sőt, a 2010 októberében startolt mobilfotós app várhatóan idén ősszel átlépi a 100 milliós határt is. Ez azt jelenti, hogy amihez a Facebooknak 4, a Twitternek öt év kellett, az az Instagram esetében mindössze két évet vesz igénybe. Ez tiszteletreméltó teljesítmény akkor is, ha egy vertikális, tematikus közösségi, csak mobilos szolgáltatásról beszélünk és nem egy olyan komplex termékről, mint például a Facebook.

Az agresszív növekedés miatt az Instagram kiváló táptalajává vált a marketingkampányoknak is. A hirdetők és a márkák imádják a friss, még nem kifárasztott felületeket, ahol a felhasználók örömmel követik a céges profilokat, önmaguk osztják tovább és ajánlják az egyébként vállalati kommunikációs üzeneteket. A vezető márkák (nem véletlenül vannak a piacon ott, ahol) pedig komolyan veszik ezeket a lehetőségeket, s azok a vállalatok, amiknek a célcsoportja a fiatalabb korosztály, szinte kivétel nélkül aktívak már itt is.

Vizuális üzenetek a rajongóknak

Az említett Interbrand 100 listán szereplő cégek összesen már 3 milliós követői bázissal rendelkeznek Instagramon, 17 márkának már most több mint 10 ezer követője van. Ezen a felületen a legerősebb márka jelenleg az MTV, 821 ezer követővel, amit a Foursquare-en is aktív Starbucks követ 758 ezerrel. A listán ott szerepel még a Burberry, Nike, GE, Gucci, McDonald’s.

A márkák többsége nem csak kipróbálta, hanem jó ideje aktívan használja a fotómegosztást márkakommunikációra. Igaz, csak a vizsgált márkák negyede aktív minden héten. A legtöbbet posztoló márkák nem meglepő módon a divatcégek, mint a Gucci, Hermes, Armani, illetve az autós márkák, az Audi, Mercedes, BMW.

Hasonló felívelést mutatott be a Pinterest is, ami nálunk Magyarországon kevéssé tudott megkapaszkodni, de az Egyesült Államokban úgy tűnik töretlen sikerrel húzza be a weben talált fotókat, termékeket szelektálni akaró nők tömegeit. A szolgáltató tegnap új fejezetet nyitott, s az eddigi korlátozást feloldva, mától bárki szabadon regisztrálhat a rendszerbe, nem kell többé meghívó.

Monitor elé szögezte Amerikát

A nevét a rajzszög és az érdeklődés szavak összeolvadásából képző Pinterest hivatalos blogján jelentette be, hogy mostantól kezdve bárki saját e-mail címét használva regisztrálhat mindenféle korlátozás nélkül, de akár a Facebook vagy a Twitter fiók is használható azonosítóként. A cég úgy nyilatkozott, hogy mostanra érték el azt a stabilitást és kapacitást, hogy szabadon engedhessék a regisztrációk bővülésének ütemét.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ezzel párhuzamosan fejlődtek a kategóriák is: a régiek finomodtak, a háziállatokból simán állatok lett, a nyomatok és poszterek pedig illusztrációk és poszterek. Megjelentek az idézetek, tetoválások és esküvők. Ez utóbbi nyilván felhasználói nyomásra, a nők által kedvelt Pinterest tartalmának ránézésre jelentős része foglalkozik esküvői témákkal, de legalább ruhával, ékszerrel, divattal. A korábbi kategóriák finomítása persze nem csak átnevezést jelent, az algoritmusok sokkal okosabbak lettek és ritkábban fordul elő, hogy a képek rossz helyre kerülnek.

A virtuális parafatábla is stabil gyarapodásra számíthat, elkerülte a gyors hypeokat gyakran követő hirtelen kifulladást. Jelenleg a Pinterest a harmadik legnagyobb közösségi hálózat az Egyesült Államokban a Facebook és a Twitter után, s most beindulhat a terjeszkedés Európában, kezdve Franciaországgal és Németországgal, illetve Ázsiában Japánnal. Itt ráadásul az üzleti modellel sincs gond, hiszen a fotók böngészése a gyakorlatban megfeleltethető a színes magazinok lapozgatásának és ahogy azokban is, a Pinteresten is meg lehet venni minden megjelenő terméket, csak itt szinte azonnal.

a címlapról