Mindenkinek odaadja a Siri technológiáját a Nuance
Mostantól minden mobilos alkalmazásfejlesztőnek lehetősége adódhat arra, hogy a Siri-hez hasonló szövegfelismerő rendszerrel bővítse portfólióját.
A többek közt az Apple és a Samsung szövegfelismerő és kontextuskezelő rendszerének az alapjait megteremtő Nuance Communications bejelentette, hogy mostantól minden alkalmazásfejlesztő elérheti a cég robusztus szövegfelismerő és szövegértelmező rendszerét. A Nina névre keresztelt, elsősorban ügyfélszolgálati célokra használt alkalmazásokhoz ajánlott platform ugyanazt a technológiát használja, mint a Siri, vagy a Samsung S Voice.
A Nina a Nuance felhőalapú szövegfelismerő, írott szöveget beszéddé alakító, hangalapú azonosítást végző, valamint beszélt anyanyelv felismerő technológiáit egyaránt integrálja egy robusztus és sokrétű beszédfelismerésre és biztonsági célokra (hangazonosítás) egyformán használható rendszerbe. A fejlesztők szerint a most elérhetővé tett nyílt szoftverfejlesztői kit segítségével bármilyen alkalmazásfejlesztő könnyedén kiegészítheti mobilos szoftvereit a fent említett funkciókkal.
Nuance Nina Demo -- The Virtual Assistant for Mobile Customer Service Apps
Még több videóÜnnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Nuance által most bemutatott SDK egyike az első olyan, széles körben használt beszélt szöveg alapú megoldásoknak, mellyel a különböző iparágakban (távközlés, bankszektor, autóipar) érdekelt multik saját, a felhasználót felismerő, annak kérdéseit megértő virtuális asszisztenst rendelhetnek mobilos alkalmazásaikhoz. Az amerikai cég ehhez külön API-t is a felhasználók rendelkezésére bocsát (Nina Virtual Assistant API).
A Nina Virtual Assistant SDK egyelőre kizárólag angolul ért, azon belül is megkülönbözteti a brit, amerikai és ausztrál akcentusokat. A fejlesztők többnyelvű támogatást ígérnek az év hátralévő részére. A Nuance beszédfelismerő rendszereinek egyes komponensei egyébként magyarul is tudnak, valamint a cég nyelv- és dialektus független hangalapú azonosítási rendszerét használna július eleje óta a Magyar Telekom is a telefonos ügyfélszolgálatán.