Kína az okostelefon-piac növekedésének motorja
Érdekes elemzést közölt az okostelefon-piac második negyedéves alakulásáról a Canalys elemzőcég. Azon már senki sem lepődik meg hogy gyorsan nőnek az eladások és toronymagasan vezet az Android, az már sokkal érdekesebb, hogy Kína vált a legnagyobb okostelefon-vásárló országgá.
A második negyedévben világszerte 158,1 millió okostelefont értékesítetek, 47 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A hatalmas piaci növekedés motorja az Andoid és Kína - derül ki a Canalys összesítéséből. Az elemzőcég által nyilvánosságra hozott számok alapján a világ legnépesebb országa lett a legnagyobb okostelefon-piac, Kínában elképesztő ütemben nő ezeknek a készülékeknek a népszerűsége. Míg a világpiac 47 százalékkal emelkedett éves szinten, addig Kínában majdnem 200 százalékos volt az ugrás - három hónap alatt 42 millió okostelefon fogyott az országban, ami a teljes világpiac 27 százaléka. Eközben az Egyesült Államokban 25,3 millió okostelefont adtak el.
A kínai okostelefon-piacon a Samsung volt a vezető gyártó, állítja a Canalys, azonban a koreai éllovas 17 százalékos részesedése mögött stagnáló szállítások állnak - eközben a kínai gyártók, a ZTE, a Lenovo és a Huawei gyorsan növelték az eladásaikat és mindannyian megelőzték az Apple-t. Az elemzőcég számai szerint a helyi márkák a kínai okostelefon-eladások közel kétharmadát tették ki, a három, nemzetközi színtéren is ismert gyártó mellett olyan cégek is meghatározó szereppel bírnak mint az Oppo, a K-Touch vagy a Gionee.
Az okostelefonok világpiaca a Canalys szerint
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
"A helyi elsőligás brandek előretörését számos tényező segíti. Gyorsan reagálnak a piaci igényekre és értik a helyi fogyasztók viselkedését és preferenciáit, ezek kulcsfontosságúak voltak a nemzetközi szereplők megelőzésében" - mondta a Canalys Kínáért felelős elemzési vezetője, Nicole Peng. "A helyi elsőligás szereplők keményen dolgoztak az utóbbi negyedévekben hogy javítsák márkájuk ismertségét és fejlesszék a kapcsolataikat az operátorokkal." A második ligás gyártók, amelyek "butatelefonjaik" révén már korábban jó kapcsolatokat alakítottak ki az operátorokkal, szintén nagy sikereket aratnak készülékeikkel, elsősorban a kisebb, alacsonyabb jövedelmű lakossággal rendelkező városokban
A kínai gyártók kizárólag androidos okostelefonokat kínálnak, ennek köszönhetően az országban értékesített készülékek több mint négyötödén a Google platformja fut. Az Android persze nem csak Kínában, hanem az egész világon uralja már a piacot, a Canalys szerint a második negyedévben értékesített okostelefonok 68 százaléka futtatta a Google rendszerét, 16 százalék iOS-t - ez a két platform dominálja a piacot, a BlackBerry OS 5,4 százaléka, a Symbian 4,1 százaléka és a Windows Phone 3,2 százaléka csupán arra elég, hogy megelőzzék a 2,1 százalékos badát.