:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. augusztus 1. 13:51

A Facebookon értékesít hirdetést a Google

A Google már korábban is próbálta bevásárolni magát a gyorsan növekvő szegmensbe, eddig azonban többször túllicitálták az ilyen ügyleteknél. Most nyélbe ütött egy üzletet.

Megvásárolta a Wildfire nevű közösségimarketing-szolgáltatót a Google - jelentette be a két cég. A Wildfire Twitteren, Facebookon, Pinteresten, YouTube-on és néhány más szolgáltatásban segít menedzselni az ügyfelek jelenlétét, a cég által kínált eszközökkel egységes felületen lehet kezelni a kampányokat a különböző közösségi hálózatokon. A Wildfire mára komoly versenyzővé vált ezen a piacon, az 50 legnagyobb márkanév közül 30 a Wildfire eszközeit használja, összesen pedig több mint 16 ezer ügyféllel rendelkezik a 400 alkalmazottat foglalkoztató cég.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A felvásárlás logikusnak látszik: a Wildfire könnyedén integrálható lesz a Google display hirdetési ágazatába, amely eddig a DoubleClick és a Google saját fejlesztésű AdX programjából állt. A Wildfire beolvasztásával a Google a közösségi médiát is a portfólió részévé teszi, az ügyfelek számára tehát teljesebb megoldást tud nyújtani, egységes kampánymenedzsmenttel, egységes számlázással, egységes analitikával.

A Google korábban már próbálkozott hasonló felvásárlással, a szintén közösségi marketingben utazó Buddy Mediát azonban júniusban a Salesforce.com szerezte meg végül. A Google valószínűleg a kudarc nyomán azonnal megkezdte a tárgyalásokat a Wildfire-ral, a Buddy Media legfontosabb vetélytársával. A felvásárlás nyomán rendkívül érdekes helyzet bontakozik ki a hirdetési piacon, a Google ugyanis így például a Facebook felületén megjelenő reklámokat is tovább tudja értékesíteni partnereinek. A Facebook várhatóan a hatóságoktól tartva nem zárja majd ki a Wildfire reklámjait az oldalról, az eddigi szoros együttműködés és partneri viszony azonban gyorsan kihűlhet a felvásárlás nyomán.

A felvásárlás értékéről nem nyilatkozott sem a Google sem a Wildfire, a belsős információk szerint azonban mintegy 250 millió dollár cserélt gazdát, ebben az összegben azonban nincsenek benne a különböző alkalmazotti kompenzációk és egyéb járulékos költségek. Ha igaz a negyedmilliárd dolláros érték, akkor a Wildfire befektetői rendkívül jó üzletet csináltak, a cég ugyanis mindössze 14 millió dollárnyi kockázati tőkét vont be négy év alatt. A felvásárlás várhatóan elhúzódik, a Google-t ugyanis az amerikai igazságügyi minisztérium szoros versenyjogi ellenőrzése alatt van.

a címlapról