A nyugdíjasok mentesülhetnek a Telekom csekkdíja alól
Szeptember 1-től külön kérelemre mentesülhetnek a sárga csekkes tranzakciós díj befizetése alól egyes T-Home ügyfelek. A Magyar Telekom és a Média- és hírközlési biztos megállapodása a T-Mobile ügyfelekre nem vonatkozik.
Az ősz elejétől külön kérelem benyújtása után mentesülhetnek egyes T-Home lakossági ügyfelek a Magyar Telekom által májusban bevezetett sárga csekkes tranzakciós díj megfizetése alól. A szolgáltató és a Média- és hírközlési biztos között létrejött megállapodásnak köszönhetően éppen a leginkább érintett korosztály, a nyugdíjas előfizetők terhei csökkenhetnek. A kedvezményt ugyanis csak a 62. életévüket betöltött ügyfelek kapják, ám azok közül is csak azok, akiknek kizárólag T-Home vezetékes telefonszolgáltatásuk van, és nem vesznek igénybe mellé tévé- vagy internetszolgáltatást.
A Magyar Telekom március közepén jelentette be, hogy májustól bruttó 142 forintba kerülhet a lakossági fogyasztóinak, ha a Postán, sárga csekken kívánják kiegyenlíteni a havi számla összegét. Az új gyakorlat bevezetését környezetvédelmi okokkal indokolta a vállalat, az intézkedést bírálók szerint ez azonban hátrányosan érintheti azokat, akik nem rendelkeznek bankszámlával, így elsősorban a kisnyugdíjasokat.
Az adminisztrációs költséget nem csak azoknak kell megfizetni, akik sárga csekken teljesítik a befizetést, hanem azoknak is, akik a Magyar Telekom valamelyik értékesítési pontján, a T-Pontokban fizetik be az összeget. A Telekom hivatalos álláspontja szerint a díjtétel bevezetése elsősorban környezetvédelmi célokat szolgál, jóllehet ezt az érvelést nehezen támasztja alá, hogy azoknak nem kell megfizetniük a díjat, akik bár kapnak sárga csekket, de banki átutalással rendezik a számlájukat.
2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.
Villám István, a szolgáltató operatív szabályozási osztályának vezetője egy mai sajtótájékoztatón már úgy fogalmazott, a Telekom az "akcióval" az újabb, korszerűbb fizetési megoldások felé kívánta terelni ügyfeleit. Villám elmondta, csak május óta jelentősen nőtt a cég saját, Távszámla szolgáltatását igénybe vevő ügyfelek száma.
A papírszámlához kapcsolódó adminisztrációs díj bevezetésébe 2008-ban a UPC-nek egyszer már beletört a bicskája: a távközlési szolgáltató akkor csak 100 forintot kívánt külön kiszámlázni ügyfeleinek a sárga csekkes befizetés után, a heves tiltakozás után azonban egy hónappal a bevezetés után megszüntette a cég a díjtételt. A 2008-as eset kapcsán az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület, az APEH és a GVH is vizsgálódott. A Telenor 2008 óta alkalmaz ilyen tranzakciós díjat.
A Telekom csekkdíjának elengedésére vonatkozó kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani a T-Pontokon, a jogosultság igazolásával.