Rossz napja volt az online szolgáltatásoknak
Tegnap több online szolgáltatás is jelentős üzemkiesést szenvedett el, a Twitter és a Google Talk világszerte elérhetetlen volt néhány órára, a Windows Azure pedig Nyugat-Európában akadozott egy kis időre.
2012. július 26-a nem volt az online szolgáltatások napja, több széles körben használt hálózat is leállt hosszabb-rövidebb időre. Órákra kiesett világszerte a Google csevegőszolgáltatása, a Talk, komoly szolgáltatáskiesést szenvedett el a Twitter és a Windows Azure-rel is akadtak problémák, igaz, a Microsoft szolgáltatása nem állt le az egész világon.
A Google Talk hálózata magyar idő szerint kora délután kezdett el akadozni, a felhasználók eleinte azzal szembesülhettek, hogy időnként nem tudnak csatlakozni és nem mennek át az üzeneteik sem, majd ezt követően a szolgáltatás világszerte leállt néhány órára. A Google szolgáltatások egészséget nyomon követő weboldalon a vállalat 12:40-kor jelezte először a hibát és azt ígérte, rövidesen tájékoztatást ad ki arról, mi okozza a kiesést és mikor indul újra a hálózat. A leállás feltehetően meglepte a Google-t is, a Talk szolgáltatás ugyanis csak kora este, magyar idő szerint fél 6 körül állt helyre teljesen. A vállalat semmilyen információt nem adott ki arról, mi okozta a leállást, rövid üzenetében csupán elnézést kért a felhasználóktól és biztosította őket arról, hogy elsődleges fontosságú számára a szolgáltatások megbízhatósága.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Tegnap néhány órára leállt a Twitter is - kezdetben úgy tűnt, az olimpia körüli felfokozott érdeklődés és túlterhelés lehetett az ok, de a cég ezt később cáfolta. A mikroblog-szolgáltatás kiesésének ennél sokkal prózaibb az oka, a Twitter adatközpontjában szinte egyszerre állt le két olyan rendszer, amelyek feladata pont az lett volna, hogy kiesés esetén helyettesítsék egymást (failover). A Twitter magyar idő szerint este fél 6 körül kezdett akadozni világszerte, a szolgáltatást végül fél 9 előtt néhány perccel sikerült maradéktalanul helyreállítani. A kiesés nem csak a Twitter.com oldalról csiripelő felhasználókat érintette, hanem azokat is, akik valamilyen külső klienst használnak. A Twitter leállása később - nem meglepő módon - meghatározó téma volt a mikroblog-szolgáltatáson folyó csevejeknek. A Twitter utoljára idén júniusban szenvedett el komolyabb szolgáltatáskiesést, akkor 1 órán át volt elérhetetlen a félmilliárd felhasználó legnagyobb bánatára.
Egy harmadik világméretű online szolgáltatással is akadtak problémák július 26-án, a Windows Azure platform is akadozott egy ideig. A leállás azonban nem volt világméretű, csak Nyugat-Európában volt szolgáltatáskiesés, ismerte be a Microsoft. A hiba először magyar idő szerinte kora délután, 1 óra körül jelentkezett, de a Microsoft mérnökcsapata végül mintegy 2,5 órával később teljesen elhárította azt. Az Azure-nek idén nem ez volt az első leállása, de a februári kiesés ennél sokkal nagyobb szabású volt: a február 29-i szökőnap hibás kezelése az egész világon megbénította a szolgáltatást.