:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. július 23. 13:24

Veszteség nélkül adta fel a Beats Audiót a HTC

Továbbra is kizárólagos jogot élvez a Beats Audio technológiáinak okostelefonos felhasználását illetően a HTC, azonban a cég mindennapi munkájából és vezetéséből visszavonulnak. A pénzügyi veszteség minimális, a stratégiaváltás azonban a jövőkép hiányára utal.

Meggondolta magát és visszaadja a Beats negyedét és irányítását az alapítóknak a HTC - jelentette be sajtóközleményben a tajvani mobilgyártó. A tranzakció keretében 150 millió dollárért vásárolja vissza a Beats a saját részvényeit a HTC-től, ezzel a tajvaniak elveszítik az irányítást a cég fölött. A bejelentés szerint ugyanakkor a HTC megtartja a Beats egynegyedét és továbbra is exkluzív jogokkal rendelkezik, így okostelefonokban kizárólagosan használhatja a Beats hangfeldolgozó technológiáit.

A most bejelentett megegyezés szerint a Beats visszavásárolja részvényeinek 25 százalékát a HTC-től, mintegy 150 millió dollár értékben, a két tranzakción együtt 5 millió dollár körül bukik a tajvani gyártó. A HTC ezzel továbbra is a Beats legnagyobb részvényese lesz 25,1 százalékos részesedéssel, azonban a cég irányításából és napi működéséből kivonul.

Nincs feltámadás?

A HTC még augusztusban vette meg a Beats Audio valamivel több mint felét, amivel irányítást szerzett a cég fölött. A tranzakció értéke akkor 309 millió dollár volt, ami a legtöbb elemző szerint messze túlértékelte a fülhallgatókat és audioprocesszorokat gyártó céget. A tajvaniak bevásárlását akkor azért is értetlenség fogadta, mert a Beats és a HTC kompetenciái között minimális átfedés volt. Míg a HTC okostelefonok gyártásában, az alkatrészek összeválogatásában illetve szoftverfejlesztésben jeleskedik, a Beats elsősorban egy marketingcég, amely a Kínában gyártott fülhallgatókat és egyéb audioeszközöket a brand alatt jelentős árkülönbözettel értékesítette, elsősorban az amerikai piacon. A Beats sikerében oroszlánrésze volt az alapítók ismertségének is, Dr. Dre és Jimmy Iovine az amerikai zeneipar ismert figurái, erre építették fel a Beats imázsát is. Ugyan a Beats valóban foglalkozik audiolapkákkal, a fülhallgatók pedig komplex elektronikával rendelkeznek, a márka sikeréhez nem ez vezetett.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Beats marketingeszközként kiválóan használható, a HTC fel is tette az audiocég logóját az összes csúcskategóriás telefonjára - kérdéses azonban, hogy ez ért-e 309 millió dollárt, az eladások emelésében ugyanis nem segített, bár a HTC márka ismertségét  valószínűleg növelte Amerikában. A két cég egyébként most azt is bejelentette, hogy az év második felében a kooperáció újabb gyümölcséről rántják le a leplet, amelyet egy közös globális marketingkampány is kísér majd.

A bejelentés hatására a HTC papírjai 4 százalékot estek a tajpeji tőzsdén. Egy külön közleményben a HTC bejelentette azt is, hogy az audiocégnek 225 millió dollárt adtak kölcsön egy évre, a banki kamatlábnak nagyjából megfelelő kamatra.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról