Angol chipgyártótól vett technológiát a Samsung
Elsősorban szellemi tulajdonáért és szakértelméért vásárolta fel a CSR nevű angol lokációs és hálózati technológiákkal foglalkozó részlegeit a dél-koreai Samsung.
Megvette a CSR lokációs és hálózati technológiákat fejlesztő részlegeit a Samsung. A 310 millió dolláros ügylet keretében a dél-koreaiak fontos építőelemekhez jutottak a saját gyártású rendszerlapkáikhoz, a CSR pedig feladta az egyre kevésbé jövedelmező üzletágat.
A CSR elnök-vezérigazgatója szerint a cég termékei önmagukban az élvonalba tartoztak, házon belül azonban nincs meg minden eleme a fejlett integrált termékek gyártásának. "A félvezetőgyártás óriásai (Qualcomm, Intel, Samsung) között hatalmas csata folyik az okostelefonokba szánt teljeskörű megoldások piacán" - mondta Joep van Beurden kedden a Reuters kérdésére. "A csapatunk és technológiánk (lokáció és hálózatok) nagyon fontos elemei ezeknek a megoldásoknak, de sokkal fontosabbakká tudnak válni, ha egy nagyobb platformot tudnak kiteljesíteni - ahogy a Samsung esetében fogják tenni".
A Samsung közleménye is ezt támasztja alá, a CSR technológiáival ki kívánja egészíteni saját platformját, így minden eddiginél teljesebb rendszerlapkákat szállíthat a saját telefonjaiban és az ügyfelek megrendelésére. A Samsung chipgyártó kvalitásai eddig is sokat segítettek a mobilpiacon, de elsősorban a házon belül termelt, olcsó memóriachipek nyújtottak versenyelőnyt. A következő generációkban azonban az egészében házon belül készülő integrált alkalmazásprocesszorok is előnyt jelenthetnek majd, amelyekhez nem kell külső gyártók különböző lapkáit párosítani.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az 1998-ban alapított CSR eredetileg a Cambridge Silicon Radio rövidítésből kapta a nevét. A végfelhasználók számára a neve ismeretlenül csenghet, pedig a cég 2009-ben olvadt össze a SiRF-fel, amely akkor a GPS-lapkák legnagyobb szállítójának számított. A CSR 14 éves története során számos további apró chipgyártót vásárolt fel vagy olvasztott be, így a Clarity Technologies (hangszűrés, DSP-k), Nordnav és CPS (GPS lapkák), Zoran (kép és videó DSP-k), valamint az UbiNetics révén 3G-s rádiós modulokat is képes gyártani. A CSR jelenleg számos többfunkciós lapkát készít a megrendelők igényeinek megfelelően, így Bluetooth, GPS, FM rádió, WiFi, NFC illetve alkalmazásprocesszorok is kikerülnek a gyártó műhelyéből. A CSR a jövőben az autóiparra és a hangfeldolgozásra fókuszál majd, a mobilpiaci termékek gyártásával pedig teljesen leáll. A CSR audiolapkáit egyébként a Sennheiser és a Beats Audio fülhallgatói is használják.
Az ügylet hatására a CSR papírjai jelentősen, 33 százalékkal emelkedtek. A Broadcom papírjai azonban három százalékkal estek, a gyártó ugyanis a Samsung legnagyobb beszállítójának számított, az eddig kívülről vásárolt technológiákat pedig immár házon belül is megtalálják a dél-koreaiak.