Beérte a Telekom a DIGI-t a tévépiacon
Hosszas küzdelem árán beérte a Magyar Telekom a DIGI-t a tévészolgáltatások piacán, a két cég ügyfélbázisa mostanra technológiáktól függetlenül gyakorlatilag fej-fej mellett áll.
Idén májusban tovább folytatódott az elmúlt hónapok, évek trendje, miszerint tovább nőtt a digitálistévé-előfizetések száma az országban. A tavaszi időszak végének egyik legfontosabb mérföldköve, hogy a Magyar Telekomnak a teljes ügyfélbázis méretét tekintve sikerült beérnie a DIGI-t, de a piacvezető pozíció még így is messze van, a UPC-nek láthatóan bevált az akvizíciós stratégia.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tévépiaci helyzetképet leíró legfrissebb gyorsjelentéséből kiderül, hogy május végén összesen 2 millió 838 ezer tévéelőfizetést tartottak nyilván a nagyobb szolgáltatók Magyarországon - ebből 1 millió 739 ezer előfizetőhöz valamilyen digitális technológiával (digitális kábeltévé, műhold vagy IPTV) jut el az adás, a fennmaradó 1 millió 100 ezer ügyfél továbbra is analóg rendszerben fogja az adásokat.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A májusi piaci helyzetkép egyik legfontosabb sarokköve, hogy a tévépiacon rendkívül széles szolgáltatás-portfólióval jelen lévő Magyar Telekom ügyfélszámát tekintve gyakorlatilag utolérte az olcsó szolgáltatásaival korábban előfizetők széles körét elérő DIGI-t. A két cég a teljes tévépiacon - technológiától függetlenül - 23 (Magyar Telekom) és 23,3 (DIGI) százalékos részesedéssel bír, míg a piacvezető UPC az elmúlt hónapok sikeres akvizíciós stratégiájának köszönhetően 27 százalékra növelte részesedését.
A UPC egyébként nem csak a teljes tévépiacot, hanem a vezetékes szegmenst is vezeti továbbra is, itt a cég az előfizetések mintegy 28,7 százalékát tudja magáénak, miközben a Magyar Telekom 20,3, a DIGI pedig 16,4 százalékos részesedéssel követi. A vezeték nélküli műsorterjesztési piacon ugyanakkor továbbra is biztosan első a DIGI csaknem 40 százalékkal, a Telekom 28,9 százalékkal második míg a UPC Direct 23 százalékkal a harmadik. A DVB-T szolgáltatást üzemeltető Antenna Hungária lassan de biztosan növeli hónapról-hónapra a MinDig TV Extra szolgáltatás ügyfélbázisát, a cég mostanra a piac 6,4 százalékát tartja kézben.