Megfeleződött a HTC profitja
Továbbra sem sikerül növekedő pályára állni a HTC-nek, a pénzügyi adatok elmaradnak az egy évvel ezelőtti hasonló értékektől. A verseny fokozódik, a One sorozat pedig eddig nem váltja be a hozzá fűzött reményeket.
Nyilvánosságra hozta a második negyedévre vonatkozó előzetes eredményeit a HTC. A gyártó bejelentése szerint mind a bevétel, mind a profit megfelelt az előzetes várakozásoknak és a korábban kiadott profitfigyelmeztetésnek, így kijelenthető, hogy a befektetők folyamatos tájékoztatása megfelelt a valóságnak. Az előzetes eredmények szerint 247,7 millió dolláros adózás előtti nyereséget ért el a vállalat, ami drámai esést jelent az előző év hasonló negyedévének 585,8 millió dolláros eredményéhez képest. Persze a befektetők számára az 57 százalékos profitzsugorodás rémisztő hír lehet, és egyelőre nem jelzi, hogy a HTC hamarosan visszatérne a legnagyobb játékosok közé.
A HTC vezetése korábban nagy reményeket fűzött a One sorozat piaci sikeréhez, a most bemutatott pénzügyi adatok szerint azonban egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a termékcsalád. A sikertelenséghez hozzájárulhatott az elhúzódó európai válság, amely visszavetette a keresletet az új telefonok iránt, illetve az amerikai vámhatóság elhúzódó intézkedése is. A HTC telefonjait ugyanis az amerikai Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság (ITC) kitiltotta az országból, ezért a tajvani gyártónak új, módosított szoftverrel kellett ellátnia a termékeit. A módosítások ellenőrzésével kapcsolatban azonban a vámhatóság és az ITC nem tudott megegyezni, ezért a telefonszállítmányokat ideiglenesen feltartották a határon - ami késedelmet okozott a One sorozat amerikai bevezetésében.
A cég forgalma egyébként április és június között 3,05 milliárd dollárt tett ki, ami hajszállal marad alatta a két hónapja jósolt 3,1 milliárd dolláros forgalomnak. Azonban ez előző év hasonló időszakához képest továbbra is jelentős az elmaradás, 2011 második negyedévében 4,16 milliárd dollár volt a bevétel, azóta tehát mintegy negyedével zsugorodtak az összeladások. A HTC relatív kudarcát aláhúzza a Samsung kitörő sikere, a dél-koreai óriásvállalat profitját a mobiltelefonok eladása adja, amely továbbra is robbanásszerűen nő.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A HTC már korábban bejelentette, hogy az előremenekülés stratégiáját választja, Peter Chou elnök-vezérigazgató a múlt hónapban kijelentette, hogy még az idén új modellekkel jelentkeznek. Az elemzők azonban nem túl lelkesek, a Samsung Galaxy S III és a szintén hónapokon belül érkező új generációs iPhone könnyedén tönkreteheti a HTC termékbevezetési kampányát, amely pedig a jó eladások legfontosabb feltétele.
A Reuter által megszólaltatott szakértő, a KGI Securitiesnél dolgozó Richard Ko szerint "a felső kategóriában a Samsung és az Apple a versenytárs, az alsóbb osztályokban, annak ellenére, hogy a HTC agresszívan koncentrál Kínára, a telefonjai nem képesek árban felvenni a versenyt". Ko szerint a HTC ellen szól, hogy a Samsung és az Apple hatalmas méreténél fogva jóval hatékonyabban tudja működtetni a globális eladási rendszert - erre utal, hogy a HTC nemrég bejelentette, hogy feladja a dél-amerikai piacot és bezárja brazíliai koordinációs irodáját.