Kicsinyített iPad jön ősszel
A halk pletykákból már szinte határozott állítás lett: az Apple ázsiai beszállítói szeptemberre egy kisebb kijelzős iPad tömeggyártására készül. A Kindle Fire, a Galaxy Tab és a Nexus 7 piacára belép az Apple.
Az iPad kijelzője a 2010-es bemutatás óta, három generáción át 9,7 hüvelyk maradt, ami valamivel kisebb, mint az Android világban megszokott 10.1, de ez leginkább a más képaránynak köszönhető. A kicsi iPad feltételezhetően megtartja a szokásos képarányt, illetve valamelyik már létező felbontást is, az Apple nem valószínű, hogy az iPhone 5 előtt megbolygatná még egyszer az iOS ökoszisztémát egy újabb felbontással. Még néhány termékbejelentés és lassan az Androidhoz hasonló sokszínűséggel találkoznak az alkalmazásfejlesztők iOS-en is.
A Wall Street Journalnak is nyilatkozó beszállítói oldali informátorok szerint az LG Display Co Dél-Koreában, illetve a tajvani AU Optronics Co már nagyban készül az őszi szállítás teljesítésére. Az Apple hivatalosan természetesen nem kommentálja a közvéleményt napok óta izgalomban tartó híreket, de az biztos, hogy a 7 hüvelyk körüli mérettel az Apple garantálja dominanciáját a tabletpiacon a következő években is. Az elemzők szerint az egyre sűrűbb tabletpiacon szükséges egy másik form faktor bemutatása, hiszen a Samsung, az Amazon, illetve a Google/Asus páros is a 7-es méretben látja a lehetőséget - látszólag nagyon helyesen.
Tartani kellene a dominanciát
Tavaly az iPad a tabletpiac 62 százalékát adta globálisan az IHS iSuppli felmérése szerint. Ugyanez a cég azt várja, hogy idén 85 százalékos növekedéssel 126,6 millió darabot adnak majd el. Ahogy a növekedés elér egy kritikus szintet, ahogy az elérés bővül, a fogyasztói igények differenciálódnak, s egyre több jól körülírható igény jelenik meg mind méretre, specifikációra és árra tekintettel.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Amennyiben az Apple nem reagál erre a tényre, akkor úgy járhat, mint az okostelefonok esetében. Idén pedig már nem csak az Amazon Kindle Fire szorongatja az amerikai vevők előtt az iPad-et, hanem a Google saját referenciakészüléke a Nexus 7, szintén nyomott, 200 dolláros áron, illetve várhatóan több tucat alternatíva érkezik a referencia tabletre. Ha ez nem lenne elég, akkor jön a 10,6 hüvelykes kijelzővel a Microsoft Surface tablet, ami nem csak az iPad-ra, de a notebookokra is veszélyesnek tűnik.
Az őszi nagy bejelentésig az árakat és a pontos specifikációt biztosan nem fogjuk megtudni, de az Apple termékek esetében ez a két részlet egyébként sem számít túl sokat az eladások és a siker szempontjából. A legfontosabb üzenet, hogy az Apple szegmentálja kínálatát, ami akár azt a lehetőséget is felveti, hogy ugyanez előbb-utóbb az okostelefon fronton is megtörténik. Eddig az Apple úgy kínált több variációt és olcsóbb készüléket, hogy gyártásban tartotta a korábbi évek modelljeit, így ki tudta szolgálni a kispénzű vevőket is, akik megelégedtek az előző évi vagy az azelőtti iPhone képességeivel.