Közösen gyárt OLED-paneleket a Sony és a Panasonic
Gyártási együttműködést kötött a Sony és a Panasonic a televíziókészülékekbe építhető OLED kijelzőpanelek előállítására. A két cég első közös termékei jövőre jelenhetnek meg a különböző prémiumkategóriás tévékben.
Együtt fejleszt és gyárt szerves technológiára épülő kijelzőket, vagyis OLED-paneleket a jövőben a Sony és a Panasonic, a tévépiac két meghatározó, ugyanakkor az utóbbi időben több nehézséggel küzdő gyártója. A japán cégek a tévékbe építhető, nagyobb méretű OLED-panelek tömeggyártását jövőre tervezik beindítani, azt azonban leszögezik, hogy továbbra is saját márkaneveik alatt értékesítik majd a közösen gyártott kijelzőkre épülő tévékészülékeket.
A nagyobb méretű tévékben feltűnő OLED-kijelzők hosszú évekig beváltatlan ígéretnek számítottak csupán, a legtöbb gyártó (köztük a Panasonic és a Sony, akkor még külön utakon) a 2008-as válságidőszak beköszönte előtt fennkölten hangoztatta az új technológia előnyeit. A panelek költséges előállítása és a gazdasági válság végül más irányokba terelte a technológiai fejlesztéseket, a gyártók az elmúlt években a LED-es háttérvilágítású panelekkel, valamint a 3D-s kijelzőkkel próbálták folyamatosan fenntartani a keresletet az újabb televíziótípusok iránt.
Az OLED a mai gyártástechnológiával ugyanakkor már jóval olcsóbban lehet előállítani, mint négy évvel ezelőtt, igaz, a komoly pénzügyi problémákkal küzdő Sony és a Panasonic számára a jelek szerint az együttműködés az egyetlen járható út annak érdekében, hogy a cégek versenyben tudjanak maradni a nagyobb koreai piaci szereplőkkel, vagyis a Samsunggal és az LG-vel. A koreaiak egyébként ma is jelentős mennyiségben termelnek OLED-paneleket, igaz ezek jellemzően mobil eszközökbe, okostelefonokba vagy tabletekbe kerülnek.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Samsung és az LG éppen az idei CES-en jelentették be, hogy még idén a boltokba küldik az első, nagy méretű (55 hüvelykes képátlójú) OLED-tévéket. Az LG már részleteket is közölt az új, nyáron érkező típusról, a Samsung egyelőre nem állt elő konkrétumokkal a Super OLED marketingnévvel ellátott technológiát használó újdonságok kapcsán. A Sony mindezekre csupán egy pengevékony, LED-kijelzővel (Crystal LED) tudott választ adni januárban, mely ugyan kontrasztosabb képet ad a hagyományos paneleknél, de az OLED-ek paramétereihez nem ér fel.
Pedig néhány évvel ezelőtt éppen a Sony volt az első, mely a kereskedelmi forgalomba bevezette az OLED kijelzőtechnológiát, a mindössze 11 hüvelykes képátlójú panellel ellátott XEL-1 azonban inkább volt tekinthető egyfajta technológiai demónak, vagy erődemonstrációnak, a több ezer dolláros fogyasztói ár eleve predesztinálta a termék sorsát.