Feladja a tabletpiacot az LG Electronics
Leállítja az új modellek fejlesztését a kisebbik dél-koreai szórakoztatóelektronikai gyártó, így egyelőre sem Windows 8, sem Android-alapú termék nem készül az LG műhelyében. Inkább a gyengélkedő okostelefonokra koncentrálják erőforrásaikat.
Letesz a tabletek fejlesztéséről a második számú dél-koreai elektronikai gyártó és egyelőre inkább gyengén muzsikáló az okostelefonos termékekre koncentrál. "Úgy döntöttünk, hogy az új tabletek fejlesztéseit szüneteltetjük egyelőre, hogy az okostelefonokra tudjunk fókuszálni" - mondta a Bloombergnek Ken Hong, az LG szóvivője. A dél-koreai vállalatot egyébként a Microsoft Surface nevű tabletjével kapcsolatban kereste meg a hírügynökség, a szóvivő szerint a Surface nem versenyez az LG semmilyen, jelenleg fontosnak tartott termékével.
Az LG rendelkezik egyébként tablettel, az Optimus Pad tavaly nyáron jelent meg, érdekessége pedig a 3D kijelző volt. Ennek ellenére a tablet iránt rendkívül gyenge kereslet mutatkozott. A kétmagos processzorral rendelkező tabletből LTE-kompatibilis verziót is készített a gyártó, ez a modell azonban még nem került piacra. A fejlesztések leállításának nincs köze a Microsoft PC-gyártóvá válásához, a döntés valószínűleg jóval korábban megszületett, a gyártó azonban csak most tárta a nyilvánosság elé.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A tabletpiaci hátraarc első hallásra meglepő, mintegy másfél éve a gyártók kezük-lábuk törik az új, robbanásszerűen növekvő piac meghódításáért. Siker azonban egyelőre csak az Apple iPadnek, az Amazon Fire-nek és a Samsung változatos tabletjeinek termett, a többi versenyző csupán jelentéktelen méretű szeletet tudott kihasítani a tortából. Az LG sem szerepelt túl fényesen eddig, a cég most bejelentett döntése pedig arra utal, hogy kivárja a tabletpiac megszilárdulását és a Windows 8 sikerét-sikertelenségét, majd ennek megfelelően indítja újra a termékfejlesztést.
Az LG a világ negyedik legnagyobb telefongyártója, mobiltelefonos üzletága azonban továbbra is zsugorodik, köszönhetően a "buta" telefonok gyors visszaesésének. Az LG korábban jelentős részesedést épített ki ebben a szegmensben, az okostelefonos átállás során azonban nem tudta megőrizni a cégi a korábbi vásárlókat, akik inkább más gyártók fel fordultak. Ettől függetlenül természetesen az LG termékmixe is az okostelefonok felé tolódik el, amelyek átlagos eladási ára nagyobb és darabonként magasabb profitot tartalmaznak, mint az olcsó termékek. Ennek megfelelően a telefongyártó részleg bevétele éves viszonylatban 14 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra csökkent, az üzletág pedig jelképes, 30 millió dolláros profitot ért el a legutóbbi negyedévben.