375 millióért vett szabadalmakat az Intel
Szabadalmakkal erősíti a mobilokba szánt Atomot az Intel, a jelenleg dúló jogi csatározások arra indíthatták a chipgyártót, hogy ezen a téren is bevásárlásba kezdjen.
Az Intel mintegy 375 millió dollár értékben vásárolt vezeték nélküli kommunikációval kapcsolatos szabadalmakat a hálózati technológiákat fejlesztő InterDigitaltól. A chipgyártó bejelentése szerint mintegy 1700 szabadalom cserél gazdát, a megállapodás keretében 3G-s, LTE és 802.11 (Wi-Fi) adatátviteli szabványokhoz kapcsolódó szabadalmak kerülnek át az Intel portfóliójába. A tranzakciót meglehetősen gyorsan, a következő néhány hónapban kívánja lezárni a két fél.
A bevásárlás nyomán tovább erősödik az Intel hálózati technológiákkal kapcsolatos részlege, amely így a ma divatos szabadalmi perekkel szemben némi immunitást is szerezhet. Mint ismeretes, az Intel tavaly zárta le az Infineon vezeték nélküli technológiákkal kapcsolatos divíziójának felvásárlását, a vállalategységért akkor 1,4 milliárd dollárt fizetett a chipgyártó. A most bejelentett tranzakció arra utal, hogy az Infineontól megszerzett technológiákat nem érezte eléggé védettnek szabadalmi szempontból az Intel, így jónak látták költeni még ezen a területen.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A mobilkommunikációs technológiák érthető módon rendkívül fontosak az Intel számára, a következő generációs Atom processzorok integrálni fogják a megfelelő modemeket, az okostelefonos és táblagépes célpiac igényeinek megfelelően. A jelenleg kapható Atom-alapú telefonok egyelőre külön chipet használnak adatkommunikációra, a jövőben ez a képesség a rendszerlapka szerves részévé válik majd.
Az Intel egyébként az utóbbi időben szívesen fordul felvásárlásokhoz, kiegészítendő a házon belüli technológia-portfóliót. Megvette az Infineon Wirelesst a mobil hálózati fejlesztésekért, az InfiniBandhez kötődő technológiákat a QLogictól, valamint a Cray processzorok összekötésével foglalkozó üzletágát is. A stratégiaváltás érthető: a gyorsan változó szerveres és mobil piacon felértékelődik a kiszámíthatóság, a nehezen tervezhető idő- és költségigényű, bizonytalan kimenetelű saját fejlesztésekkel ellentétben a felvásárlás nyomán kész "termékhez" jut a vállalat.