:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. június 18. 08:27

Megvette a Microsoft a Yammert?

A Skype után újabb cégre csaphat le a Microsoft hetekkel a nyilvános részvénykibocsátás előtt. A Wall Street Journal információi szerint Redmond 1,2 milliárd dollárért felvásárolta a Yammert, a gyorsan terjedő nagyvállalati közösségi szolgáltatást.

Mintegy 1,2 milliárd dollárért veszi meg a Microsoft a Yammert - jelenti a Wall Street Journal belsős információkra hivatkozva. Egyelőre nincs információ arról, hogy az érintett cégek mikor jelentik be hivatalosan a tranzakciót, sem arra, hogy mikor zárulhat le a két cég összeolvadása. A Yammer és a Microsoft illetékesei nem kommentálták az értesülést.

A Yammer és a hozzá hasonló üzleti szoftverek ritkán kerülnek az újságok címlapjaira, a nagyvállalatok informatikai osztályain azonban forró témának számítanak, mert az alkalmazottak belső kommunikációs igényei minden hagyományos megoldást kinőttek. Ezt a trendet a piac nagy szereplői is pontosan érzékelik, az Oracle számolatlanul vásárolja fel az apró startupokat, amelyektől egy integrált megoldás létrehozását reméli. Nem csoda, hogy a befektetők is imádják az ilyen szolgáltatásokat, a Yammer öt körben mintegy 142 millió dollár tőkét vont be kockázati befektetőktől.

Új szelek a vállalatban?

"A vállalati szintű technológiák új generációja érkezik, amely megalapozza majd azt, hogy hogyan dolgozunk 5 vagy 10 év múlva" - kommentálta Aaron Levie, a Box fájlmegosztó és kollaborációs szolgáltatás alapítója és vezetője. A Box és a hozzá hasonló cégek (Dropbox, Jive, Basecamp) egyként támadják a hagyományos üzleti szoftverek szállítóit,  és a vállalatok belső folyamatainak radikális átalakítását, hatékonyabbá tételét ígérik.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ebben a szegmensben vált sikeressé a Yammer is, amelyet egyesek a "vállalati Facebook" és "vállalati Twitter" becenevekkel illettek, nem is érdemtelenül. A Yammer felülete ugyanis nagyban hasonlít a Facebookéra, a három oszlopban a funkciók, a legutóbbi és legérdekesebb történéseket összefoglaló "Top Conversations", illetve a csevegés foglalja el. A böngészős változat mellett letölthető asztali kliens is létezik, így olyan környezetben is használható a szolgáltatás, ahol egyébként a szabad böngészés nem támogatott.

"Vállalati Facebook"

A szolgáltatás funkciói kifejezetten a megcélzott kör igényeit próbálják kiszolgálni, a vállalati események szinkronizálhatóak a céges naptárral, vagy lehet dicséretet adni a kollégák teljesítményére. A modern közösségi hálók funkciói sem maradnak ki, a rendszer gyakorlatilag minden ma elvárható képességet kipipál a képmegosztástól a hashtagekig, a felületet pedig úgy alakították ki, hogy a Twitteren és Facebookon szocializálódott felhasználók itt is otthon érezzék magukat.

A Yammer egyébként rendkívül érdekes, freemium modellt használ. Az egy-egy céghez kötődő közösséget ingyen, alulról jövő, munkavállalói kezdeményezésre létre lehet hozni, ehhez csak az adott vállalat email-címével rendelkező felhasználók csatlakozhatnak. Amennyiben a hálózat sikeres, az adott vállalat bejelentkezhet a hálózatért és átveheti annak adminisztrációját a Yammertől, ezért azonban már fizetni kell, 5-15 dollárt felhasználónként.

a címlapról