Várat magára a HTC talpraállása
Csökkentette bevételi előrejelzését a tajvani HTC Corp, a második negyedévben az eladások nem érték el a várakozásokat és meg sem közelítik a tavalyi szintet.
A HTC nyilatkozata szerint a második negyedéves előrejelzés csökkentését a vártnál alacsonyabb európai és amerikai eladások adják. Kontinensünkön az elhúzódó pénzügyi bizonytalanság okozhatja a fogyasztók óvatosabb okostelefon-vásárlásait, az Egyesült Államokban pedig csak késéssel sikerült bevezetni a szolgáltatók kínálatába az One sorozatba tartozó új generációs modelleket. Ezek egyébként mára a várakozásoknak megfelelően fogynak, de a késés miatt kieső bevételeket nem tudja pótolni a gyártó.
A vállalat így 105 milliárd tajvani dollárról 91 milliárd tajvani dollárra módosítja a bevételi várakozásokat a második negyedévre, ami 13,3 százalékos visszalépést jelent a korábbi előrejelzéshez képest. A vezetés által kiadott figyelmeztetés legalábbis meglepő, a negyedévből még majdnem egy teljes hónap hátra van, a kieső megrendelések alapján azonban szükségesnek érezhették a bevételfigyelmeztetés kiadását. Egy évvel ezelőtt 124 milliárd tajvani dollár bevételt ért el a cég, ehhez képest a most prognisztizált 91 milliárd 26 százalékos visszalépés. A gyártóra nehezedő rendkívüli nyomásról árulkodik a gyors ütemben olvadó üzemi nyereséghányad is, amely az új előrejelzés szerint mindössze 9 százalékos - az előző évben ez még 15 százalék fölött volt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A történet másik része, hogy a tajvani gyártót súlyosan érinti az eladatlan raktárkészletek értékcsökkenési leírása is - a tavalyi telefonok gyorsan avulnak, eladásukra csak nagyon nyomott árakon van kilátás. A leírás nyomán mintegy 2,6 milliárd tajvani dolláros bevételkiesést regisztrált a HTC, az egyszeri hatás nélkül a bevételek 93,6 milliárdot tettek volna ki. A társaság közzétette a május havi gyorsjelentést is: az eladások összértéke 30 milliárd tajvani dollárt tett ki, ami 26 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest - az új modellekkel tehát még nem sikerült visszatérni az előző évi értékesítési szinthez.
A most előrejelzett pénzügyi eredmény így is drámai előrelépés a hihetetlenül gyenge első negyedévhez képest, ami csak részben tudható be a szezonális hatásnak. A HTC az év első három hónapjában 67 milliárd tajvani dolláros forgalmat tudott generálni, ehhez képest a módosított előrejelzésben szereplő 91 milliárd dollár is jelentős növekedés. A január-márciusi periódus nagyon gyenge teljesítményét kiemeli, hogy ebben az időszakban volt a távol-keleti ünnepi időszak is, amely hagyományosan meghúzza az eladásokat.