:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. május 31. 15:02

Lesz Blu-ray a következő PlayStationben

Egyenetlen az internetes kapcsolatok minősége a világban - ezzel indokolta a Sony azt a döntését, hogy a következő generációs PlayStationre is lehet majd fizikai hordozókon játékokat venni.

Nincs mindenhol elég gyors net

A Sony hosszasan fontolgatta a játékokat kizárólag internetről letöltő, fizikai adathordozó nélküli konzol tervét, de végül elvetették azt - írja a Wall Street Journal belsős információkra hivatkozva. Az elképzelés szerint a következő generációs konzolra csak letöltés útján lehetett volna játékokat vásárolni, optikai vagy egyéb beépített hordozót nem kapott volna. Az ötletet végül elvetette a gyártó, arra hivatkozva, hogy a megcélzott célközönség internetes hozzáférése rendkívül egyenetlen, így az optikai meghajtót egyelőre mindenképp érdemes megtartani.

A Microsoft háza tájáról már korábban kiszivárgott, hogy az Xbox 360 utódja biztosan rendelkezni fog optikai meghajtóval. A szoftverház szintén az internet átviteli sebességével kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva tartotta meg az optikai meghajtót - hogy ez pontosan milyen típus lesz, egyelőre nem tudni. Így szinte biztosra vehető, hogy a csak-online konzolokra még legalább egy generációt várni kell.

A nagyobb, játékeladással foglalkozó üzlethálózatok (pl. GameStop) rendkívül idegesen figyelik a három konzolgyártó fizikai médiumokkal kapcsolatos lépéseit, a digitális vásárlások ugyanis a bolti eladások alól húzzák ki a szőnyeget. A boltok üzletét rombolja a DLC-k (letölthető kiegészítők) és az egyszer használatos kódok gyakorlata is, amellyel a használt játékok ellen védekeznek a kiadók. Az idők szavát ma már a boltláncok is érzik, kínálatukba a konzolok és játékok mellett hardverfelújítást és egyéb, fizikai jelenlétet igénylő szolgáltatásokat is felvettek, amelyekkel hosszabb távon is talpon tudnak maradni.

Mentorhatás: tapasztalt szememmel vezetem a kezedet

A sikeres IT karrierek többsége mögött ott áll egy erős mentor, szerepének azonban nagyon sokféle árnyalata lehet.

Mentorhatás: tapasztalt szememmel vezetem a kezedet A sikeres IT karrierek többsége mögött ott áll egy erős mentor, szerepének azonban nagyon sokféle árnyalata lehet.

Az optikai meghajtó mellőzése fontos lépés lenne az internetre kötött konzolok fejlődésének történetében. Az eredeti Xbox már rendelkezett Ethernet-hozzáféréssel (az első PlayStation 2-höz pedig vásárolható volt), amelyen keresztül lehetővé vált az internetes multiplayer lehetősége. A jelenlegi generáció már kiszélesítette az internetes funkciók spektrumát, az internetezéstől a játék-, zene- és filmvásárláson keresztül számtalan képességet tesz lehetővé a hálózat.

Cloudszolgáltatót vehet a Sony

A Sony tehát megtartja az optikai meghajtót, de a fókuszban már egyértelműen az online szolgáltatások állnak. Az iparági várakozások szerint a jövő héten kezdődő E3 játékipari kiállításon hatalmas bejelentésre készül a japán gyártó: valószínűleg megveszi a Gaikai vagy az OnLive cloud gaming szolgáltatások egyikét. A felvásárlásnak beláthatatlan következményei lennének a Sony játékokkal foglalkozó üzletágára, a cloud gaming technológia kiforrásával a konzol hálózati összekötő elemmé silányodhat a tévé és az adatközpont között, a játékok pedig megszabadulhatnak a magas hardverigénytől, így a legolcsóbb számítógéptől a set-top boxig bármin lehetne játszani.

A most először, április 24-én Budapestre érkező nemzetközi Kubernetes Community Day programja immár elérhető. A programba kerülő 26 előadást a világ minden tájáról beérkezett, több mint 100 pályázat közül választottuk ki. Figyelem, a rendezvényre már csak 30 jegy elérhető!

a címlapról