:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. május 23. 17:09

Sikeres a Lenovo stratégiája

Okos stratégiai döntéseinek köszönhetően jelentősen feltornázta bevételét a Lenovo, a profit azonban továbbra is nagyon vékony maradt. A fejlett piacok és a mobil eszközök hozhatnak majd magasabb profitot.

Mintegy 54 százalékkal tudta növelni bevételeit a Lenovo az első negyedév során - jelentette be a vállalat. A bevétel 4,9 milliárd dollárról 7,5 milliárd dollárra nőtt, de drámaian emelkedett a profit is, ugyanakkor továbbra is hajszálvékony, mindössze 67 millió dollár, szemben az előző év hasonló időszakának 42 millió dolláros értékével. Az üzemi eredményhányad stabil, 1,4 százalékos maradt.

Kínában védekezni, máshol támadni

A Lenovo a kínai piacra legfontosabb bázisaként tekint, és az üzleti stratégiában kritikus fontosságot tulajdonít a hazai elsőségnek. Ezt természetesen az elmúlt negyedévben sem veszélyeztette semmi, sőt, a Lenovo tovább növelte részesedését és már a kínai PC-piac 32 százalékát tudhatja magáénak. A gyártó egyre gyorsuló ütemben húz el a versenytársaktól, már legalább két éve sokkal gyorsabban növeli kínai eladásait mint a piac. A most zárult negyedévben az eladások (éves szinten) 22,7 százalékkal nőttek, míg a teljes kínai piac 7,1 százalékkal bővült. A terjeszkedésnek azonban ára is van, az Kínában elért üzemi nyereség elmaradt az előző negyedévekben számított értéktől.

A  feltörekvő piacokon erőteljes támadást indított a Lenovo, ezekben a földrajzi régiókban mintegy 50 százalékkal sikerült növelni az eladásokat, szemben a teljes piac 7,4 százalékos bővülésével. Ennek a részesedésre is rendkívül erős hatása van, miután a gyártó tavaly átvette a feltörekvő piacokon az elsőbbséget a HP-tól, idén drámaian el is tudott húzni , ezzel mára toronymagasan vezet ezekben a régiókban és 16,3 százalékos részesedéssel bír.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A fejlett piacokon eltérő stratégiát választott a kínai gyártó, Európát a Medionba való bevásárlással, Japánt pedig a NEC-vel összehozott közös vállalaton keresztül támadta meg. A stratégia beválni látszik, a Lenovo-gépek eladásai 80 százalékkal emelkedtek az együttműködéseknek köszönhetően. A Lenovo adatai szerint egyébként organikusan, a kooperációkat leszámítva is sikerült gyorsabban növekednie a piacnál, a stratégiát a fejlett országok esetében is sikeresnek ítélik a vezetők. Erre utal az üzemi nyereség egészséges növekedése is, az előző év hasonló időszakához képest 39 millióról 74 millióra nőtt ez az érték.

A kínai piacon a Lenovo az okostelefonok piacán is fontos szereplővé küzdötte fel magát. A növekedés üteme egészen hajmeresztő, a gyártó két negyedév alatt 1,7 százalékról 9,5 százalékra növelte részesedését, az eladások pedig tizenegyszeresére nőttek. Hazai piacon a Lenovo a táblagépek piacát is letarolta, az androidos termékek között 48,7 százalékos részesedéssel bír, a teljes tabletpiacon pedig 17,2 százalékossal. A Lenovo illetékesei szerint egyébként a kínai piac telefonos és táblagépes lerohanása tudatos döntés, gyorsan akarják döntésre vinni a hazai piaci háborút, majd onnan kiindulva elkezdődhet a globális terjeszkedés - a PC-s üzletág mintájára. A PC utáni korszakra egyébként a Lenovo nagyobb méretben is felkészült, az első IdeaTV termékek már a boltokban vannak.

Acer-szindróma?

A Lenovo kétséget sem hagy a befektetőkben afelől, hogy a gyors növekedésre játszik. Kérdés azonban, hogy középtávon meg tudja-e tartani a tempósan megszerzett piacokat, vagy az Acerhez hasonlóan az üstökösszerű felívelést hasonló összeomlás követi majd. A Lenovo diverzifikált termékportfóliója, a különböző piacokon alkalmazott eltérő stratégiák egyelőre arra utalnak, hogy a kínai gyártó nem jut majd a tajvani cég sorsára - az Acer a netbookok szárnyán lett nagy, majd a piac összeomlása és az európai lakossági PC-vásárlási láz megroppanása kis híján a céget is magával rántotta.

a címlapról