Európában is támadják az iPadet
Tovább tart a vita az Apple márciusban megjelent új táblagépének reklámozása, valamint a tulajdonságok korrekt feltüntetése körül. Ausztrália után már Nagy-Britanniában is vizsgálódik a helyi versenyhivatal a 4G-s hálózatokkal kapcsolatos termékfeltüntetések miatt.
Nem csak Ausztráliában, hanem Nagy-Britanniában is átfogó vizsgálatot indított az Apple termékfeltüntetési és reklámozási politikájával kapcsolatban a helyi versenyhivatal. A szervezet azután vette nagyító alá a gyártó új iPadjeinek különböző felületeken megjelenő reklámjait és a feltüntetett termékadatokat, hogy több tucat beadvány érkezett a tablet 4G-s képességeit illetően.
A vita középpontjában az európai országban is ugyanaz áll mint Ausztráliában, vagyis a beérkezett panaszok azt kifogásolják, hogy a "4G + Wi-Fi" jelzővel illetett és világszerte ezn a néven árult iPad-típusok valójában csak az észak-amerikai LTE-hálózatokon használhatók. Noha a hatóság megkeresésére az Apple vállalta, hogy bizonyos állításokat módosít az angol weboldalon, a vizsgálat mégsem zárult le, mivel a panaszok száma a BBC tudósítása szerint éremben nem csökkent ezt követően sem.
LTE csak bizonyos hálózatokkal
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az új iPad premierjére márciusban került sor, a társaság a termék bevezetése kapcsán az egyik legfőbb újításként hangsúlyozta az LTE-képességet, jóllehet a kommunikációs során a kezdetektől ügyelt arra, hogy feltüntesse, a 4G-snek nevezett LTE-kompatibilitás csak bizonyos, amerikai hálózatokra korlátozódik. Európában az amerikai normáktól eltérő frekvenciákat használnak a mobilszolgáltatók az LTE-hálózatok esetében, így az új iPad az európai országokban - ahogy nálunk is - csak HSPA+ technológiával tud adatot forgalmazni még azokon a területeken is, ahol van LTE-lefedettség.
Hazánkban egyébként a GVH-tól kapott tájékoztatás szerint nem érkezett még eddig panasz a fogyasztóktól ez ügyben a versenyhivatalhoz. A szervezet emellett leszögezte, saját hatáskörében nem vizsgálja, hogy jelen esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott-e itthon az Apple. Fogyasztóvédelmi szakértők szerint a termék hazai reklámozás ugyanakkor vélhetően jogszerű, hiszen mind a csomagoláson, mind a reklámokban és a weboldalakon, valamint a sajtókommunikációban feltünteti a cég, hogy az LTE-képesség csak korlátozottan érhető el.