:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. április 25. 17:30

Nem fogynak a HTC okostelefonjai

Tovább folytatódik a HTC szabadesése, de a második negyedévre elkezdődhet az építkezés. Egy évet vesztegett el a tajvani gyártó, miközben a Samsung elhúzott.

Rendkívül gyenge három hónapot zárt a tajvani HTC. A bevétel éves viszonylatban harmadával, az üzemi nyereség pedig 69 százalékkal zsugorodott, a cég saját előrejelzésének megfelelően. A gyártó rugalmas ellátási láncát mutatja azonban, hogy a drámaian visszaeső kereslet sem taszította veszteségbe a céget, vékony profitot még ilyen nehéz körülmények között is fel tudtak mutatni. Az eredményhányadot azonban nagyon lerontotta az, hogy az elavult készülékeket csak nyomott áron tudja értékesíteni a gyártó, az alacsony volumen miatt pedig nem képes kiaknázni a méretgazdaságosságban rejlő előnyöket.

2011 - az átaludt év

A tajvani gyártó valamilyen oknál fogva nagyon gyenge portfóliót épített ki a tavalyi év elején, amely fokozatosan lehúzta a gyártó teljesítményét. Már a 2011-es nagy iparági seregszemlén, a Mobile World Congressen nyilvánvaló volt, hogy a HTC nem rendelkezik igazán csúcskategóriás készülékkel - jellemző módon minden gyártó kétmagos telefont mutatott be a kiállításon, míg a tajvaniak csupán a Desire módosított, ráncfelvarrott változatát mutatták be. A brand mögött kialakult lendület a harmadik negyedévig tartott ki, az elmúlt fél évben azonban szabadesésben zuhannak a HTC eladásai - a most zárult negyedévben mindössze fele annyi készülék fogyott, mint július-szeptemberben.

A HTC azonban reméli, hogy a barcelonai Mobile World Congressen bemutatott One telefoncsalád a pozitív fogadtatás mellett komoly kereslettel is találkozik majd. A gyártó mindent megtett a portfólió egyszerűsítése érdekében, ezért a tucatnyi telefonból álló kínálatot mindössze háromra szűkítette: a felsőkategóriában versenyző One X és One S, valamint az alsó-középkategóriába szánt One V alkotja a kínálatot. Egyedi piacokra és szolgáltatói igényeknek megfelelően ezután is készülnek "egyedi" darabok, azonban a HTC márkát sokkal szorosabbra veszik, mint korábban.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A HTC egyébként teljes offenzívát nyitott a kínai és a japán piacon, mindkét országra külön telefonportfóliót szabtak, a piaci igényeknek és a helyi kulturális szokásokat figyelembe véve. Így a kínai piacon sikerült megegyezni a China Mobile szolgáltatóval a Desire V forgalmazásáról. A japán piacra a HTC J nevű készülék érkezik, amely rendelkezik FeliCa digitális pénztárca és 1-SEG tévé funkciókkal is - mindkettőt megkövetelik a japán felhasználók. A fókuszváltás bejöhet a tajvaniaknak, az ázsiai régió okostelefonos piaca robbanásszerűen nő, az Apple is kiemelkedő figyelmet szentel ezeknek az országoknak.

Már látszik az alagút vége

A HTC jelentésében a következő negyedévre vidámabb előrejelzéseket adott. A forgalmat 3,5 milliárd dollár közelébe várja a gyártó, a bruttó nyereséghányadot 27, az üzemi nyereséghányadot pedig 11 százalék környékére. Ezek a számok továbbra is alatta maradnak a tavalyi második negyedév hasonló adatainak, de a most zárult három hónaphoz képest komoly előrelépést mutatnak.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról