Terminálokban erősödött a Huawei
A 2011-es üzleti évre vonatkozóan a növekvő beruházási ütem és az árfolyamváltozások miatt csökkenő profitról számolt be a hét elején Huawei, Kína legnagyobb hálózatieszköz-gyártója.
Folyamatosan növekvő árbevétel mellett csökkenő profitról számolt be tegnap a Huawei, Kína legnagyobb hálózatieszköz-gyártója, melynek hálózati berendezéseit, bázisállomásait világszerte több száz mobilszolgáltató vásárolja, mobilkészülékeit pedig értékesíti. A cég idén elsősorban az okostelefonok szegmensében kíván komoly áttörést elérni, és azt a sztereotípiát is igyekszik leküzdeni, hogy a kínaiak csak olcsó, belépőszintű mobilokban utaznak.
A Huawei az utóbbi években több szegmensben is a piac legnagyobb szereplői közé nőtte ki magát, elsősorban a nagyobb hálózatieszköz-gyártóknak okozott ezzel komoly fejtörést. A vállalat a maghálózati elemeken át az LTE-képes, SingleRAN hálózati berendezéseken keresztül komplett infrastruktúra-megoldást kínál a szolgáltatóknak, ezzel együtt egyre kevésbé függ a belpiactól.
A vállalat a tavalyi évben több stratégiai fontosságú beruházást is végrehajtott, bővítette kutatás-fejlesztési részlegét és több regionális központját, miközben 30 ezer új munkavállalót vett fel, ezzel alkalmazottainak teljes létszáma ma eléri a 140 ezret. A cég fejlesztési beruházása a tavalyi évben elérte a 23,7 milliárd kínai jüant (3,7 milliárd dollárt), ami éves szinten körülbelül 34,2 százalékos növekedésnek felel meg.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Részben ennek, részben a gazdasági környezetnek, valamint az erősödő kínai valutának köszönhetően a Huawei nettó nyeresége 11,65 milliárd kínai jüanra csökkent, ez nagyjából fele az egy évvel korábbinak. A cég árbevétele ezzel együtt 11,7 százalékkal 203,9 milliárd jüanra nőtt, amiből a belföldi forgalom 65,57 milliárd jüant termelt, míg külföldről ennek az összegnek több mint a duplája, 138,36 milliárd jüan folyt be.
A cég tavaly főként a lakossági megoldások piacán tudott növekedést elérni, ahol az olcsóbb, belépőszintű terminálok után nagyobb hangsúlyt fektetett az okostelefonok és LTE-modemek értékesítésére. Ennek köszönhetően az üzletág forgalma 44 százalékkal 44,6 milliárd jüanra nőtt, miközben a vezeték nélküli hálózati eszközöket forgalmazó részleg csupán 3,2 százalékos növekedést tudott elérni 45,9 milliárdos forgalom mellett.
A Huawei idén a tervek szerint 60 millió felsőkategóriás okostelefont kíván értékesíteni, köztük az Európában várhatóan májusban megjelenő Ascend P1 sorozattal, mely a Huawei okostelefon-flottájának új zászlóshajója lehet.