Lumia 900 - óriási felhajtás, vegyes fogadtatás
Múlt hét végén óriási felhajtással érkezett meg az Egyesült Államokba a Nokia legújabb windowsos okostelefonja, a Lumia 900. Az egyelőre csak az AT&T-nél kapható készüléken nagyon sok múlik.
A Nokia, a Microsoft és az AT&T keresve sem találhatott volna a húsvétnál jobb időpontot a legújabb Windows Phone-os okostelefon, a Lumia 900 észak-amerikai rajtjára. A feltámadás ünnepén megindulhat ugyanis végre az a folyamat, mely a Nokiát végül visszahelyezi az okostelefon-piac élvonalába leginkább azon a piacon, ahol soha nem tartozott igazán az élvonalba. A Lumia 900 rajtjának időzítését még az a nem elhanyagolható kereskedelmi szempont sem húzta keresztbe, hogy a debütálás napján, húsvét vasárnap csak néhány AT&T szaküzlet volt nyitva.
Szenzációóó!
Az AT&T már korábban világossá tette, hogy a Nokia 900 debütálását soha nem tapasztalt hírverés övezi, a felhajtás pedig akkora lesz, amekkorát még az iPhone érkezésekor sem tapasztaltak az amerikaiak. Nem hivatalos információk szerint a mobilszolgáltató közel 150 millió dolláros (napi árfolyamon átszámolva 33,8 milliárd forintos) marketingbüdzsével támogatja a telefon premierjét, bár ezt az összeget szakértők erősen túlzónak titulálták.
Bármekkora is a konkrét összeg, a Nokia brand és a Lumia 900 körüli felhajtást jól jelzi az a szombati, New York-i népünnepély, melynek során több tízezer ember bulizott a Times Square-en Nicki Minaj zenéjére. A finn telefongyártó készülékét emellett több tévéreklámban is igyekszik népszerűsíteni a mobilszolgáltató, mely egyébként kedvezőnek mondható, 99 dolláros fogyasztói áron kínálja a windowsos mobilt - persze hűségnyilatkozat aláírása esetén.
A marketingre eddig elköltött dollár tízmilliók dacára a helyi sajtó meglehetősen visszafogott mértékben foglalkozott a Nokia új üdvöskéjével. A Nokia és az AT&T a hagyományos utat választották, vagyis jó előre megküldték az első tesztpéldányokat a lapoknak, melyek a megjelenés előtt pár nappal publikálták tesztjeiket. Bár az iPhone az összehasonlítások során óhatatlanul felmerül, mint potenciális rivális, a finn óriás nem tudta, vagy eleve nem is akarta az Amerikában rendkívül jól működő Apple-modellt bevetni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az iPhone (vagy éppenséggel az iPad) esetében az Apple mesterien bánik a médiával, mely a bejelentés pillanatáig semmilyen konkrét információval nem rendelkezik az újdonságról. A Nokia ehhez képest már a januári CES-en fellebbentette a fátylat a Lumia 900-ról, így januártól egészen a premier időpontjáig a sajtó számára lassan érdektelenné vált az eszköz.
Fontos szempont ugyanakkor, hogy a Nokia és a Microsoft stratégiáját más vezérli, mint az Apple-ét. A finn telefongyártó minden erejével igyekszik (újjá)építeni az Egyesült Államokban valójában sosem létezett márkaimázsát, erre pedig a múlt szombatihoz hasonló rendezvények kiválóan alkalmasak. A Microsoft ezt a törekvést azzal a biztos tudattal támogatja, hogy ha a Nokia bukik, akkor a Windows Phone is bukik, de legalábbis rendkívül nehéz helyzetbe kerül.
Vegyes fogadtatás
A sajtóban megjelent termékbemutatók egyébként meglehetősen vegyes fogadtatásban részesítik a Lumia 900-at: A legtöbb beszámoló a polikarbonátból készült telefon dizájnját említi elsődleges pozitívumként, a teljesítményt és a szoftverkínálatot átlagosként értékelve. Több lap is említést tesz arról, hogy a Lumia 900 bizonyos specifikációit, például processzorának teljesítményét vagy kijelzőjének felbontását tekintve kevésbé tűnik vonzó ajánlatnak a piacon manapság népszerű nagyágyúkhoz képest, igaz, egyúttal azt is elismerik, hogy a windowsos mezőnyben nincs ma nála jobb választás.
A Nokia Lumia 900 az amerikai premiert követően, várhatóan pár hónapon belül megjelenik majd Európában is, ám a hírek szerint az AT&T által forgalmazott változatba épített LTE-modem nélkül. A telefon közvetlen elődje, a tavaly októberben leleplezett Lumia 800 a múlt év vége óta kapható a kontinensen.