Nagy pénzt tett a közösségi marketingre a SalesForce.com
Egy több mint 700 millió dolláros ügylet keretében megvásárolja a Buddy Media vállalatot a Salesforce.com. Az értékesítéstámogatási rendszert szoftverszolgáltatásként kínáló vállalat teljes "social marketing" kompetenciát épített ki néhány felvásárlás révén, ebbe a trendbe illeszkedik a Buddy Media megszerzése is.
Közösségi marketing
Ahogy a fogyasztók egyre több időt töltenek a közösségi hálózatokon, nagyon felértékelődik a marketing és ügyfélkapcsolat megfelelő kezelése ezekben a médiumokban - a vállalatok számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a fogyasztóikkal folyamatos párbeszédet folytassanak, ezáltal életben tartva érdeklődésüket a termékek, szolgáltatások, és általában a cég vagy márka iránt. A Buddy Media 2007-ben született azzal a céllal, hogy olyan eszközöket adjon a marketingesek kezébe, amely segítségével közösségi oldalakon tudnak kampányokat bonyolítani - legyen szó akár a potenciális vásárlókkal folytatott párbeszédről a közösségi csatornákon, akár hirdetések elhelyezéséről például a Facebookon, akár a cég saját tartalmainak a megosztásáról. A Buddy Media ügyfelei tartozik többek között a Ford és a HP, valamint számos marketingügynökség is világszerte.
A Buddy Media megvásárlásával a Salesforce.com lényegében teljes közösségimarketing-eszköztárat alakított ki. A cég tavaly indította el Chatter nevű vállalati közösségi szolgáltatását, amelynek felturbózásához megvette a DimDimet és a Rypple-t, majd a Radian6 nevű céget, amely a közösségi hálózatok monitorozására szolgáló megoldást fejlesztett. A Radian6 figyeli a Facebookon, Twitteren, YouTube-on, blogokon és más közösségi terekben folyó diskurzusokat, illetve lehetőséget biztosít bekapcsolódni a beszélgetésekbe.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A közösségi analitika és CRM ezzel várhatóan differenciáló funkció helyett a CRM megoldások kötelező részévé fog válni, és jelentősen megemeli a szegmens jelentőségét. Ugyanakkor az értékesítési rendszerekkel történő integráció még eléggé fapados, miközben mindegyik szolgáltatás csak részhalmazát nyújtja az ideális esetben elérhető funkcióknak. Az azonban már most látszik, hogy a vállalati döntéshozás információigénye csillapíthatatlan, így várhatóan ezen a területen fognak a legtöbbet fejlődni ezek a rendszerek.
Nagy pénzben fogadtak rá
A SalesForce.com elközelezettségét jól mutatja, hogy 689 millió dollárt fizetett ki a Buddy Mediáért, ennek mintegy kétharmadát készpénzben, a fennmaradó részt saját részvényben és részvényopciókban. Amennyiben a Buddy Media elér bizonyos célokat, további összegre jogosult, így a tranzakció teljes értéke 745 millió dollár. Az ügylet várhatóan a harmadik negyedévben zárul le. A SalesForce.com előrejelzése szerint a második félévben 20-25 millió dolláros bevételnövekedés várható az akvizíciótól, ugyanakkor a nyereséget csökkenti a Buddy Mediáért kifizetett vételár.
A social marketing jelentőségét és felkapottságát mi sem jelzi jobban, mint az Oracle múlt heti bejelentése: Larry Ellison cége nem nyilvános összegért megvette a Virtue nevű, socail marketing szoftvert szolgáltatásként nyújtó vállalatot, amelynek technológiáit feltehetően saját értékesítéstámogatási és ügyfélkapcsolati termékeibe építi be. A 300 főt foglalkoztató Vitrue ügyfelei között olyan brandeket találni mint a KIA, a McDonald's, Skype, Procter & Gamble, Samsung Mobile és a NASCAR.
A SalesForce.com egy Gartner-elemzésre hivatkozva azt állítja, öt éven belül a vállalatok marketingvezetői többet költenek majd informatikai megoldások vásárlására mint maguk az informatikai vezetők.