Streaming zenét kapnak a HTC-sek
Régóta keringenek a pletykák arról, hogy a HTC egy streaming zenei szolgáltatást indít. Eddig semmilyen konkrétum nem került napvilágra ezzel kapcsolatban, most viszont állítólag megvásárolja a MOG nevű előfizetéses zenei szolgáltatót, amivel pont kerülhet a történet végére.
A MOG a Spotifyhoz, Rdióhoz vagy a Groovesharkhoz hasonló streaming zenei szolgáltató, ahol egy 14 millió zeneszámos katalógusból válogathatnak a felhasználók, a zenéket akár 320 kbps-es minőségben streamelhetik PC-n, mobilon (Android, iOS) vagy akár az autóban is (BMW). A MOG is támogatja az offline szinkronizációt, van ajánlórendszere, közösségi funkciók és minden, ami miatt a Spotify is egy jó szolgáltatás. A MOG viszont kizárólag az USA-ban érhető el, az All Things Digital által rebesgetett felvásárlás feltételezhetően ezen a tényen változtat majd.
A MOG olyan mint a Spotify, csak nem olyan ismert
A szolgáltatásnak körülbelül 0,5-1 millió aktív felhasználója van Androidon, ami önmagában 5-10 millió dolláros havi árbevételt jelent. Ha minden HTC okostelefonban előre telepített alkalmazásként jelenne meg a MOG, akkor azzal robbanásszerűen nőhetne az előfizetői szám. Ezzel a HTC képes lenne két legyet ütni egy csapásra. Egyrészt adna még egy indokot, hogy miért érdemes HTC okostelefont venni, másrészt egy újabb lábat növesztene, ami bevételt termelhet a hardverértékesítés mellett. Ez utóbbi ugyan nem jelentős része még az Apple forgalmmának sem, de ha több millió eladott HTC okostelefon után havi plusz néhány dollárral növeli a készülékenkénti bevételt, az sokat segíthet az egyébként rossz időszakban lévő tajvani gyártónak.
Hasonló kezdeményezése már volt korábban a cégnek, az androidos készülékeihez fejlesztett saját navigáció, ami kínos mellényúlásnak bizonyult. Egy viszonylag használható és viszonylag olcsó megoldást kínált a cég, de csak az akkori új modelleket megvásárlóknak. A HTC Navigation indulása után pár hónappal a Google több tucat országban tette elérhetővé az ingyenes Maps Navigationt, amivel a legtöbb embernek okafogyottá vált egy navigációs app megvásárlása Android platformon.
Erőlködés
Ennél valamivel jobban sikerült a DropBox-integráció, aminek keretében minden HTC-felhasználó plusz 5 gigabájtos keretet kap a cloudfiókjában, a DropBox-kliens pedig előre telepítve várja a HTC-seket - az áprilisra ígért új HTC One modellek vásárlói már 25 gigabájtot kapnak két teljes évre. Nem teljesen tiszta, hogy ebben az esetben ki fizetett kinek és a fizetősre váltó DropBox felhasználók után a HTC részesül-e az egyébként elég magas díjból, de az értéknövelő hatás a HTC számára biztos. A probléma az ilyen megállapodásokkal talán csak annyi, hogy a vásárlási döntésben ezek nem szerepelnek magas prioritáson - viszonylag ritkán vásárolnak az emberek amiatt egy adott mobilmárkát az androidos ökoszisztémán belül, mert valamilyen szolgáltatás jár hozzá. A meglévő HTC tulajdonosok hűségének megtartásában viszont annál fontosabb szerepe lehet, ugyanúgy, mint a Sense felületnek is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A zenei szolgáltatással próbálkozott már több mobiloperátor is, de nekik nem igazán jött be. A MOG esetében viszont a HTC komolyabb lehetőségek birtokosa. Mivel a márka messze nem olyan erős mint a Spotify vagy a Pandora, ezért több mint valószínű, hogy a HTC a felvásárlást követően a MOG-ot beszervezi a Beats név alá. Ha már 300 millió dollárért vásárolták meg a Beats Audio 50 százalékát, akkor feltehetőleg nem csak egy pár fülhallgatóban és egy hangfeldolgozó chipben és egy szoftveres hangjavítóban szeretnék ennek előnyeit realizálni.
Várhatóan a következő hetekben, amint az akvizíció lezárul, további információk jelennek majd meg és hamarosan kiderülhet az is, hogy milyen formában jut el a MOG a HTC-tulajokhoz. Egyelőre azonban egyik vállalat sem kommentálta a hírt.