A bíróság is kimondhatja, hogy buta a Siri
Észak-Kaliforniában egy bírósági keresetet nyújtott be egy iPhone 4S-vásárló, aki szerint a Siri egyszerűen nem működik úgy, ahogyan azt az Apple hirdetései leírják. A magát átverés áldozatának lefestő felhasználó a bírósággal mondatná ki, hogy a Siri nem intelligens.
A Frank Fazio nevű amerikai férfi az iPhone 4S megvásárlása után szinte azonnal észlelte, hogy a Siri messze nem úgy teljesít, ahogy azt az Apple hirdette. Fazio a szokásos példákat említi, miszerint a Sirit egy úticélhoz navigálásra kérte, vagy egy üzletet akart megkerestetni vele, ahogy az a reklámokban is látható volt, de a Siri vagy nem tudta értelmezni a parancsokat, vagy kínosan hosszú ideig várt a szerverre és végül eldobta a kérést, esetleg valamilyen rossz választ adott vissza. A bírósághoz forduló felhasználó ezek alapján azt állítja, hogy az Apple olyan képességekkel hirdette a terméket, amire a szoftver egyértelműen nem képes. Ezt Fazio a fogyasztó megtévesztésének érzi.
Ármány
A kereset szerint az Apple megsérti a kaliforniai Consumer Legal Remedies Act tisztességtelen versenypiaci magatartásra vonatkozó passzusát. A vád szerint az eset sérti a garanciára vonatkozó előírásokat, illetve egyszerre meríti ki a szándékos és a gondatlan megtévesztés fogalmát. Amennyiben a csoportos kereset célt ér, az összes amerikai iPhone 4S vásárló számíthat valamilyen kártérítésre. Az Apple szóvivői természetesen nem reagáltak az amerikai sajtó megkereséseire az üggyel kapcsolatban.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Sirit tavaly októberben mutatta be az Apple, párhuzamosan az iPhone 4S-sel. A funkció a készülék beépített mikrofonján keresztül veszi a felhasználó hangutasításait, amire az ígéret szerint az operációs rendszer a megfelelő funkciók végrehajtásával reagál. A reklámok és a bemutató alapján lehet kérni bármilyen webes keresést, emlékeztető beállítását, telefonhívás vagy üzenetküldés kezdeményezését, térképes keresést vagy épp részvényárfolyamok ellenőrzését. A keresések nem a mobilon helyben futnak le, hanem az Apple szerverein történik a folyamat lényegi része, majd a kérés eredménye érkezik vissza az okostelefonra.
Béta címerállat
A Siri kizárólag az iPhone 4S-en érhető el, illetve továbbra is viseli magán a béta címkét, ami az Apple gyakorlatában szinte példátlan. Míg a Google mindig is azt az elvet követte, hogy a béta állapot egy már működő, de még fejlődő státus, így a felhasználók elé teríthetőek a termékek így is. Addig az Apple szinte soha nem mutatott be félkész munkát. Ebben az esetben viszont bétaként jelent meg körülbelül fél évvel ezelőtt, de azóta nem lehet tudni, hogy az Apple dolgozik-e további képességek, funkciók implementálásán, de arról sem esett szó, hogy mikor érkezik javítás a sokat kritizált szolgáltatáshoz. Az egyetlen újdonság, hogy az iPad 3 bejelentéssel egy időben a Siri elérhetővé vált japán nyelven is.
Ha a perben nem lenne elég a minőségi kifogás a Siri ellen, akkor bónuszként a beadványban szerepel az is, hogy a fogyasztók megtévesztése mellett a Siri használata drámaian megnöveli az adatforgalmat, amivel a felhasználók könnyen kicsúszhatnak az addig megfelelő havi adatforgalmi keretükből.
A HWSW-n már foglalkoztunk egy cikkben az Apple Sirivel, béta állapotával, illetve az ismert korlátaival. A végkövetkeztetés akkor is az volt, amit most akár a kaliforniai bíróság is kimondhat: az Apple harsány kommunikációja mögött nem volt valós forradalmi előrelépés a hangfelismerés technológiájában. Hasonló szintet a Microsoft és a Google is képes produkálni, akkor is, ha egyelőre nem állították reflektorfénybe a képességet.