A Twitter megvette a Posteroust
A 140 karakteres üzenetekkel operáló Twitter megvásárolja az ennél hosszabb üzeneteket is kezelő mikroblog-szolgáltatót, a Posteroust. A megállapodás nem pletyka, mindkét fél megerősítette a hírt.
A Posterous egy olyan blogplatform, amely mindenek előtt az egyszerűségre fókuszál. Leginkább a Tumblr-hez hasonlítható, mindkettő célja, hogy a felhasználók nagyon rövid idő alatt, könnyen hozhassanak létre bejegyzéseket és oszthassák meg azokat, függetlenül attól, hogy az asztali gépüknél ülnek vagy mobilról interneteznek. A Posterousba az elemeket be lehet küldeni a webes felületen keresztül, a natív mobil alkalmazásból, de akár e-mailen keresztül is. A rendszer képeket és szövegeket is fogad, majd azokat a megfelelő formátumban közzéteszi.
A felvásárlást követően a legnagyobb kérdés, hogy a Posterous szolgáltatása megmarad-e, a meglévő felhasználóknak kell-e költözésre készülniükl. Korábban a Facebook vásárolta fel a Gowallát, ott a Facebook nem rejtette véka alá, hogy a szellemi tőkét, tehát az embereket vásárolta meg és a termékre nem tart igényt. Így nem is meglepetés, hogy épp a napokban jött a hír, bezár a Gowalla, az ott check-inelők új életet kezdhetnek a Foursquare-en vagy Facebook Places-en.
Világ 140 karakter felett
A Posterous esetében a helyzet nem ilyen egyszerű. A Twitter számára valószínűleg érdekes a szolgáltatás, amivel 140 karakternél hosszabb történeteket is megoszthatnak a felhasználók és a Twitter feedjük mellett fenntarthatnának egy párhuzamos, de egyirányú tartalomfolyamot is. Esélyes, hogy a Posterous beolvad a Twitterbe, a meglévő felhasználók még egy ideig a jelenlegi formában használhatják a felületet, de fel kell készülniük a változásokra. A Posterous közleménye szerint a felvásárolt cég időben értesíti majd felhasználóit, ha a tartalmaikat át kell migrálni máshová vagy ha a Spaces leállítására kerülne sor. Ha valaki nem akar kockáztatni és most egyből áttérne egy másik rendszerre, néhány napot akkor is érdemes várnia, a szolgáltató akkorra ígérte a leírást és extra segítséget a kiköltözéshez.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Posterous alapítója, Sachin Agarwal élete legjobb napjának mondta az üzlet nyélbe ütését, illetve hozzátette, hogy a Posterousnak nem is lehetne jobb helye máshol, mint a Twitter alatt. A közeljövőben ráadásul a Posterous csapata bővülni is fog, mérnököket, termékmenedzsereket is keresnek, de immár azért, hogy a Twitter világát tegyék jobbá.
Sikeres, de nem nyereséges
A Posterous 2008-ban startolt el, 2011-ben egy komoly újratervezést kapott, teljesen új dizájnnal és koncepcióval. Ekkor rajtolt el a Spaces nevű termék, ami a közösségi architektúrákat építette be a Posterous platformba. Megjelent a feliratkozás lehetősége más felhasználók feedjeire, illetve a publikus tartalmak listázása és olvasása is lehetővé vált egy egységes felületről. Jelenleg 15 millió egyedi felhasználót számlál a szolgáltatás, viszont a bele fektetett pénzt soha nem volt képes visszahozni. Korábban volt szó fizetős szolgáltatások bevezetéséről, de ezek soha nem jelentek meg. Ezek után pedig valószínűleg nem is fognak, a tudás, a tervben lévő projektek és az egész szolgáltatás szép lassan beolvad a Twitterbe.