:

Szerző: Dojcsák Dániel

2012. március 13. 12:30

Zsong a hazai startup-piac

Jelentős növekedés előtt áll a magyar startup piac. A közösség több mint ötven milliárd forintos árbevételt könyvelhetett el az elmúlt évben. Ez, figyelembe véve az online médiaköltések növekedési ütemét, kimagasló lehetőségek felé mutat - állítja az idei BarCamp Budapest konferencia ajánlója.

A magyar technológiai startupok világa vitathatatlanul zsong, és ezt a webes rendezvények sem hagyják figyelmen kívül. A BarCamp Budapest konferencia is bővíti palettáját és idén az előadások mellett egy Startup Expo keretein belül mutatkozhat be 10 válogatott hazai szereplő, akik már valamilyen sikert is fel tudtak mutatni, az újonnan indulók pedig a III. Budapest Bank startup versenyen szerezhetnek kezdeti lendületet. A szakmai előminősítést követően csak a hat legjobb kerül a jól ismert hazai befektetőkből, vezetőkből álló zsűri elé. A zsűri tagjai Siklósi Zoltán, Straub Elek, Szigeti Károly és Tánczos Péter.

Egyre több a jelölt

A 2012-es megmérettetésre eddig negyedével több nevezés érkezett mint tavaly, látszik, hogy kezdenek beérni a korábbi évek befektetései. Egyrészt a hazai startup-szcéna a becslések szerint 50-60 milliárd forintos árbevételt ért el 2011-ben, másrészt a hazai közönség is elkezdte megtanulni a vállalkozásban, kísérletezésben rejlő lehetőségeket. A hazai startupok számára már tucatnyi fórum áll rendelkezésre, ahol megmutathatják magukat, több hatékony inkubációs program segít a kezdeti nehézségeken átlendülni, illetve a jó és üzletileg is ígéretes ötletekhez befektetőket is lehet már találni.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A Barcamp Budapest konferencia is ezt a területet tette fókuszába és idén a közösségi média oldaláról részletezi, milyen piaci lehetőségeket lehet sikerré kovácsolni. A konferencia vezető előadója Lucas Maixner, a Socialbakers alapítója lesz, aki arról beszél, hogy egy márka szempontjából miként lehet elemezni a közösségi média mutatószámait, és ezeket hogyan érdemes a későbbiekben felhasználni. A hazai közösségi média viszonyokról pedig Hann Endre (Medián) tart előadást.

Szokásostól eltérő

Sok meglepetés és rendhagyó témájú előadás színesíti az idei rendezvény menüjét: Varga Zoltán a Central-Fund kockázatitőke-alap elnöke nem szokványos befektetési gyakorlatokat mutat be, Banga Gábor (Kirowski) katasztrofálisan sikerült közösségimédia-kampányok, esettanulmányok ismertetésével igyekszik megóvni a kudarcoktól a kísérletezőket. Idén a kerekasztal beszélgetések témái is eltérnek a megszokottól: félelmeikről és a vállalatvezetéssel kapcsolatos attitűdökről beszélget majd három nagyvállalat felső vezetője, Papp István (Microsoft), Pusztay András (Index Zrt.) és Vaszily Miklós (Origo Zrt.).

Izgalmasnak ígérkezik az a workshop, ahol Schuszter Péter (Kirowski) és Bobor Szabolcs (Mito, korábban HWSW) közösen értekezik az iPhone-alkalmazások fejlesztésének kontextusáról. A fejlesztési fázisok ismertetése helyett arról beszélnek, milyen céllal érdemes appfejlesztésbe fogni, illetve arról is szó esik, hogy miért kell körültekintően, komoly erőforrásokkal belevágni még egy egyszerűnek tűnő szoftver fejlesztésébe is.

A BarCamp Budapest idén március 21-én zajlik majd a Novotel Budapest Centrum hotelben, a részletes program az esemény weboldalán található meg.

a címlapról