:

Szerző: Dojcsák Dániel

2012. március 9. 11:48

PlayN: Egységes Google játékok minden platformon

A Google az Android Market átnevezésével egy komolyabb projektet kezdett el megalapozni. Még idén megismerkedhetünk az univerzális platformok közti átjárást biztosító megoldással, ami megtöltheti tartalommal a Chrome Web Store-t és a Google+ játék részlegét is.

A napokban minden Android felhasználó szembesülhetett vele, hogy az Android Market nevet váltott és a jövőben Play Store néven folytatja a pályafutását. Ahogy be is számoltunk róla, a megújult felület egyelőre ugyanazt a felhozatalt kínálja, mint eddig. Így letölthetőek Android appok, mozifilmek, sorozatok, e-könyvek és zenék. A magyaroknak és a világ digitálisan kirekesztett felén élő többi felhasználónak egyelőre meg kell elégednie az alkalmazásokkal, a multimédiás tartalmak nálunk nem jelennek meg a menüben.

Android: játéktelefon

A márkaváltás mögött azonban nagyobb tervek vannak, a Google azt tervezi, hogy az összes általa felügyelt platform számára ad egy nagy közös játszóteret. A Play elnevezés egyébként sem egy szerencsés név a könyvesboltra, viszont nagyon is találó, ha játékplatformról beszélünk. Nem véletlen tehát, hogy a jövőben a Play Store lesz a Google keresztplatformos evolúciójának zászlóvivője.

Punit Soni, a Google termékmenedzsere azt írja, hogy “Jövőre már nem Google+ játékokról, Chrome Web Store játékokról és natív Android játékokról fogunk beszélni, hanem egyszerűen Google játékokról. A Google játékplatformja valamikor ez év második felében startol majd el. Soni szerint a Google játékok világának megálmodásakor az átjárhatóság és az intenzív közösségi élmény volt a két fő sarokpont. A platformon belül jelen lesz a Google+-ból megismert Hangout a videós kommunikációra, illetve a játékok terjesztése és felfedezhetősége is a mostaninál sokkal hatékonyabb lehet majd.

01:46
 

Introducing PlayN

Még több videó

Horizontális terjeszkedés

Remélhetőleg az új közös platform eredményeként sokkal jobb minőségű androidos játékokat látunk majd, illetve a Chrome Web Store és a Google+ is megtelik vállalható, élvezhető és addiktív játékokkal. Megjelenhet a teljes értékű átjárhatóság a platformok közt, elképzelhető, hogy a metrón hazafelé az Angry Birds madarakat még a mobilunkon lövöldözzük ki, de hazaérve ugyanonnan folytathatjuk a tableten, PC-n vagy épp a tévén. Hasonló koncepció alapján fejlesztett keresztplatformos játékban jelenleg a Sony tett le az asztalra eredményeket a PlayStation 3 és a PlayStation Vita között, illetve ha nem játékról, hanem médiafogyasztásról beszélünk, akkor az Amazon cloud szolgáltatásait érdemes említeni.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A mostani állapotában még nehéz megbecsülni, hogy a Google mit képes kihozni ebből a tervből, viszont a már most rendelkezésre álló cross-platform fejlesztői könyvtár lehetőséget ad úgy játékok írására, hogy azok Java asztali, HTML5 webes és Android, illetve iOS appként is megjelenjenek. A PlayN-nek nevezett könyvtárat használta például a Rovio is, amikor elkészítette az Angry Birds HTML5 verzióját.

A PlayN fejlesztése még kezdeti stádiumban van és az előbb említett Angry Birds-ön túl nem sok egyéb eredményt tud felmutatni. A hivatalos oldal szerint a közeljövőben befejeződik az iOS platform implementáció, bekerül egy DirectLayer nevű modul, illetve egy külső könyvtárral egy “részecske” rendszer. Várhatóan fejlődik a Socket kezelés, teljessé válik a dokumentáció, illetve a projektben résztvevők szeretnék, ha a Flash háttér teljesen újraíródna a Stage 3D-t használva. A projekttel kapcsolatban a fejlesztők további információt a PlayN hivatalos oldalán találnak.

a címlapról