:

Szerző: Koi Tamás

2012. február 22. 14:40

Felkarolja a BlackBerryket itthon a Vodafone

Új szolgáltatást, ezzel párhuzamosan pedig kiterjedt marketingkampányt indít a BlackBerry okostelefonok hazai népszerűsítésére a Vodafone Magyarország. A cél, hogy a manapság kissé megtépázott brandhez tartozó olcsóbb készülékek a fiatalok felé is utat találjanak maguknak.

Átalakítja a BlackBerry-szolgáltatások kínálatát a Vodafone Magyarország, mely a három hazai mobilszolgáltató közül elsőként tesz lépéseket annak érdekében, hogy az itthon eddig prémium szegmensbe pozicionált okostelefon-márka a nagyobb közönség számára is elérhetővé váljon. A cég eddig is kínált BlackBerryk mellé speciális internetcsomagot, de a legdrágább, és a legrosszabb összetételű konstrukció volt a vodafone-os. Most az egyik legolcsóbb lesz, sőt, bizonyos tarifáknál el is tűnik a felára.

A Vodafone február 13-ig elérhető BlackBerry internetszolgáltatása mindössze 50 megabájtnyi forgalmi keretet tartalmazott, havi 2900 forintért cserébe. Ezt a szolgáltatást (hivatalos nevén BlackBerry Internet Service, vagyis BIS) minden BlackBerryvel rendelkező lakossági előfizetőnek meg kellett vásárolnia, ha használni akarta a telefonja üzenetkezelő rendszerét, vagy bizonyos extra szolgáltatásait (például BlackBerry Messenger azonnali üzenetküldő, vagy a BlackBerry Protect biztonsági szoftver).

A már meglévő ügyfelek számára a csomag ára változatlanul megmarad, ugyanakkor az 50 megabájtos limitet megtízszerezi a Vodafone, emellett eltűnik a túlforgalmazási díj is. Az új ügyfelek kétféle lehetőség közül választhatnak: az új BIS-előfizetés havi 1990 forintba kerül, szintén 500 megabájt forgalmi limittel, de ha az előfizető más internetcsomag, vagy internetelérést tartalmazó tarifa mellé aktiválja az opciót, akkor csak 990 forintot kell fizetnie. A Matrix 4, 5, 6 és 7 tarifák esetében a tarifacsomag havidíja tartalmazza a BIS-szolgáltatást, így itt már nincs extra költsége a BlackBerry-használatnak.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Hasonló kedvezményes rendszere régóta van a T-Mobile-nak, a magenta szolgáltatónál 100 megabájtos forgalmi limittel érhető el BIS-szolgáltatás havi 2100 forintért, de meglévő mobilnet-csomag mellé csak 1100 forint a felár. A T-Mobile kínálatában ugyanakkor egyelőre nincs olyan lakossági tarifa, mely integráltan tartalmazna BlackBerry szolgáltatást. A Telenor nem kínál semmilyen kedvezményt BlackBerry előfizetésre, a norvég tulajdonú operátor 150 megabájt forgalmat ad havi 2100 forintért.

A Vodafone az új tarifaszerkezet bevezetésével egy időben kiterjedt marketingkampányba is kezd a BlackBerryk népszerűsítésére. A szolgáltató ezúttal az üzletemberek helyett kifejezetten a fiatal korosztályt célozza, akik elsősorban csevegésre használják a QWERTY-billentyűzetes okostelefonokat. Nyugat-Európa egyes országaiban (pl. Nagy-Britannia vagy Hollandia) a fiatalok körében a BlackBerryknek továbbra is óriási kultusza van, a BlackBerry Messengert használó felhasználók tömegbázisa komoly fegyvertény a márka kezében.

A BlackBerryket gyártó kanadai Research in Motion egyik legnagyobb nemzetközi szolgáltatópartnere éppen a Vodafone csoport - a gyártó tavalyi gyenge piaci és tőzsdei szereplése kapcsán óhatatlanul felmerülő felvásárlási pletykák során a Vodafone-t is hírbe hozták, mint potenciális érdeklődőt.

a címlapról