Kivonulhat Nagy-Britanniából a Deutsche Telekom
Nagyjából tíz évnyi működés után kivonulhat Nagy-Britanniából a Deutsche Telekom, állítják a céghez közel álló iparági bennfentesek. A társaság angol leányvállalatának léte az amerikai részleg eladásának kudarca miatt kerülhet veszélybe.
Elhagyhatja az angol mobilpiacot a Deutsche Telekom, írja bennfentes értesülésekre hivatkozva a Bloomberg. Az ügynökség forrásai szerint a német távközlési multinál azután merült fel, hogy eladja egyik legnagyobb külföldi leányát, hogy az amerikai T-Mobile értékesítése tavaly év végén kudarcba fulladt. Bár a cég ezzel kvázi fájdalomdíjként jelentős készpénzállományhoz és spektrumhoz jutott, mintegy négymilliárd dollár értékben, a társaság számára hosszú távon továbbra is a kevésbé prosperáló, ugyanakkor így is jelentős ügyfélbázist elérő üzletágak értékesítése jelentheti a megoldást, ha ellensúlyozni szeretné a fejlett piacok stagnálását és a szabályozói hatásból eredő bevételkiesést.
A kiszivárgott információk szerint a bonni székhelyű multi jelenleg megvalósíthatósági lehetőségeket keres az angol üzletág értékesítésére - a cég számára kézenfekvő megoldás lenne, ha eladná 50 százalékos tulajdonrészét a 2009-ben a France Telecom helyi leányvállalatával közösen alapított Everything Everywhere-ből. Ez a szolgáltató közel 30 millió ügyféllel ma Nagy-Brtiannia legnagyobb operátora, ugyanakkor a France Telecom és a Deutsche Telekom egyaránt saját márkaneve alatt értékesíti továbbra is a szolgáltatásokat és a készülékeket (előbbi Orange, utóbbi T-Mobile néven).
Bennfentesek szerint a Deutsche Telekom üzletrészének kivásárlására két lehetséges modellt állítottak össze: első körben vélhetően a France Telecomnak lenne lehetősége megvásárolni a tulajdonrészt, ha pedig a francia vállalat nemet mond, kívülről kell partnereket találni. Előbbi megoldás megvalósíthatósága ugyanakkor kérdéses, mivel a France Telecom jelenleg nagyjából ugyanazt a stratégiát követi, mint a Vodafone csoport, vagyis inkább a fejlődő piacokra igyekszik koncentrálni.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A T-Mobile brand 2002-ben jelent meg Nagy-Britanniában, jóllehet a Deutsche Telekom akkor már három éve jelen volt a piacon, miután megvásárolta a One 2 One nevű szolgáltatót. A vállalat 2009-ben jelentette be, hogy vegyesvállalatot hoz létre hálózatának üzemeltetésére a France Telecommal. Az új cég, az Everything Everywhere 2010-ben, az Európai Unió versenyügyi szerveinek jóváhagyásával jött létre, ezzel megalakult a szigetország legnagyobb mobilszolgáltatója.
Az egyesülés azonban egyelőre nem sikertörténet, a cég eladásai a legutóbbi negyedévben is csökkentek, az ügyfélbázis mérete pedig kis mértékben apadt. A vegyesvállalat tavaly év végén átalakította menedzsmentjét, az igazgatók számát 25-ről 10-re csökkentették, és a vezérigazgatói pozícióban is változás történt.