Átszervezné LCD-paneleket gyártó üzletágát a Samsung
Átszervezné LCD-paneleket gyártó üzletágát a Samsung Electronics, a világ legnagyobb panel- és tévégyártója. A koreai cég ezzel már az új generációs paneleknek tekintett, nagyobb profittal kecsegtető OLED-ek felfuttatására készítené elő a terepet.
Szervezeti átalakításokra lehet számítani a világ legnagyobb LCD-kijelzőgyártójának számító Samsung Electronicsnál, derül ki a Bloomberg híradásából. A paneleket gyártó üzletág a tévék árának mélyrepülése, valamint a lassuló eladások miatt tavaly jelentős veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, a vállalatnál ezért a lassan hagyományos kijelzőknél jóval kontrasztosabb képet produkáló, egyben jóval drágább új generációs kijelzőtechnológia, az OLED-gyártására helyeznék át a hangsúlyt.
A Samsung LCD-paneleket gyártó üzletága - mely tavaly nagyjából 750 milliárd koreai won, vagyis közel 670 millió dolláros veszteséget volt kénytelen elkönyvelni - a tervek szerint a Samsung Electronics és a Samsung SDI vegyesvállalataként üzemelő Samsung Mobile Display égisze alatt működne tovább. Ez a cég jelenleg jellemzően kis képátlójú, mobiltelefonokba és hordozható eszközökbe szánt OLED-panelek gyártását végzi, a későbbiekben azonban az OLED-tévéknek alapot adó panelek is innen kerülnének a gyártókhoz.
A Samsung Super OLED bemutatkozása a CES-en
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szervezeti átalakítások révén a Samsung előtt megnyílna az út, hogy az új generációs paneleket nagyobb mennyiségben gyárthassa, ezzel a kijelzőgyártó részleg veszteségét jelentősen csökkentse. Az OLED-ek tejedését az elmúlt években a rendkívül költséges gyártás hátráltatta, a tévégyártók ezért a kezdeti lelkesedést követően áthelyezték a fókuszt a 3D-s tévékre és az internetes csatlakozással ellátott okostévékre.
A Samsung és az LG éppen az idei év első felében tervezi piacra dobni első olyan OLED-tévéit, melyek már a képátlót tekintve is felveszik a versenyt az LCD-kijelzőkkel vagy a Plazmatévékkel. Piacelemzők ugyanakkor nem számítanak gyors felfutásra, a DisplaySearch jóslata szerint az OLED-panelek forgalma 2018-ra is csak 16 százalékát teszi majd ki a teljes panelmennyiségnek, ez értékben egyébként 20 milliárd dollárt fog jelenteni.