Nagyot javult a Telenor eredményessége
Látványosan megugrott a Telenor eredményessége a 2011 decemberében zárult negyedévben, a vállalat kevesebb bevétel mellett megduplázta EBIDTA-ját - a számok mögé nézve azonban kiderül, ez leginkább a távközlési különadó könyvelésének módjából adódik.
A különadó miatt javultak a számok
Enyhén csökkenő árbevétel mellett is nagyot javult a Telenor Magyarország eredményessége, amely a távközlési különadóval magyarázható: 2010 negyedik negyedévében a társaságnak az egész éves, 9,8 milliárd forintos tételt el kellett könyvelnie, most azonban csak a negyedik negyedévre vonatkozó 2,4 milliárd forintot. A távközlési különadót figyelmen kívül hagyva azonban a cég eredményessége enyhén romlott, amire a decemberben finisbe ért hálózatmodernizáció megnövekedett költségei szolgálhatnak magyarázatul: a tőkeberuházásra költött összeg egy év alatt 2,5 milliárd forintról 8,2 milliárdra emelkedett.
Az operátor a 2010-esnél 1 százalékkal alacsonyabb, 41,4 milliárd forintos árbevétel mellett 11,7 milliárdos EBITDA-t ért el (kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény), ami a megelőző év szintjének közel duplája. Az EBIT (adózás előtti eredmény) 5,1 milliárd forintra rúgott, ami jelentős javulás a 2010 végi 3 milliárdot meghaladó veszteséghez képest. A cég közleménye szerint a távközlési adó hatása nélkül az EBIT 0,6 milliárd forinttal nőtt volna az alacsonyabb értékcsökkenési leírás miatt. A Telenor az összekapcsolási árbevétel 800 milllió forintos csökkenésével magyarázza a bevétel olvadását, ezt figyelmen kívül hagyva az árbevétel 100 milliós emelkedést mutatott volna.
Sokan klikkelnek
A vállalat közleményéből kiderül, a nem hangalapú árbevétele tovább nőtt a mobilinternet-értékesítés felfutásának köszönhetően. A negyedév végén a Telenor mobilinet-előfizetők száma 2010 decemberéhez képest kétszeresére nőtt, az általuk forgalmazott adatmennyiség pedig 74 százalékkal 713 terabájtra emelkedett. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi adatforgalom 1,49 gigabájtot tett ki, ami jóval kevesebb mint a 2010 decemberi 1,73 gigabájt - az új belépők tehát kevéssé használják ki a mobilnet nyújtotta lehetőségeket mint a korai felhasználók.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Telenor közleménye is kiemeli, hogy a mobilnet-ügyfelek látványos növekedése a Klikk opció sikerének is köszönhető, ami tavaly áprilisban vezetett be a piacra - a Klikk keretén belül a szolgáltató ügyfelei 990 forintért havonta 100 megabájtnyi felhasználható adatforgalmat kapnak. A Klikk sikerének köszönhetően a Telenor jelentősen megnövelte részesedését a moibilnet-piacon, a vállalat egycsapásra több tízezer új előfizetővel gazdagodott. 2011 végén az aktív előfizetések alapján az operátor a piac 28,2 százalékát tartotta kezében, szemben a 2010 végén elért 23,61 százalékkal.
"Az év utolsó három hónapja már a harmadik olyan negyedév volt, amikor emelkedett nem hangalapú árbevételünk, ami jelzi új mobilinternetes szolgáltatásaink, például a Klikk, az Okostarifa csomagok és a Hipernet sikerét. A nemrég elkészült országos Hipernet hálózatunk továbbra is vonzza az új ügyfeleket, és a következő hónapokban is ezen az úton haladunk tovább” – kommentálta az eredményeket Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója.