Veszteség és visszaesés a Motorolánál
Az okostelefon-piac robbanásszerűen nő, a gyártók közötti rendkívül kiélezett verseny azonban drámaian érintette a Motorolát - jelentette be a vállalat vezetése. A Google-Motorola egyesülés néhány héten-hónapon belül lezárulhat.
80 millió dolláros mínusszal zárta a negyedik negyedévet a Motorola. Az amerikai telefongyártó három hete már adott ki figyelmeztető előrejelzést, abban már közölte a veszteség hírét, a pontos adatokat azonban csak a múlt hét végén közölte. Az amerikai vállalat a negyedév során 3,4 milliárd dolláros bevételt generált, amely megfelel az egy évvel ezelőtti hasonló időszak bevételének, azonban jelentősen elmarad a szakértők által elvárt 3,9 milliárdos összegtől. A teljes vállalat vesztesége 80 millió dollár lett, ami tükörképe a 2010 hasonló időszakában generált 80 millió dolláros nyereségnek.
Mobilos üzletág
A negyedév során a Motorola 10,5 millió telefont adott el, ezekből 5,3 millió volt (androidos) okostelefon. A telefonos üzletág bevétele a negyedév folyamán 2,5 milliárd dollár lett A vállalat veszteségért jórészt a telefongyártó divízió felelős, 70 millió dolláros üzemi veszteséget termelt a készülékgyártás. A piac dinamizmusára utal, hogy 2010 hasonló időszakában a divízió 72 millió dolláros nyereséget termelt, ez fordult egy év alatt ugyanekkora mínuszba. A vállalat álláspontja szerint a gyenge szereplésért illetve a veszteségért a rendkívül kiélezett piaci verseny felelős, ennek tudható be a mindössze 5 százalékos növekedés is.
A Motorola beszámolója szerint a negyedévben bemutatkozott RAZR okostelefon nagyon sikeres lett, teljes hatását azonban csak az első negyedéves pénzügyi eredményeken fogja kifejteni. A kilátásokat javítja, hogy néhány napja bemutatkozott a DROID 4 is, az amerikaiak vertikálisan szétcsúsztatható, teljes billentyűzettel felszerelt telefonja - ettől szintén piaci sikereket vár a gyártó. A alsó kategóriás készülékek között hódíthat a DEFY MINI és a MOTOLUXE.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az iPad-gyilkosként beharangozott, Google-lal együtt fejlesztett Xoom hatalmas piaci kudarc lett, a teljes évben egymilliót, az utolsó negyedévben pedig mindössze kétszázezer darabot adtak el - ezzel messze alulmúlták mind a riválisok teljesítményét, mind a saját elvárásaikat. A Motorola a napokban megújította a tabletes felhozatalt, bemutatkozott a XYBOARD 10.1 és 8.2 is, a számok értelemszerűen az eszközök képernyőméretére utalnak.
Otthoni eszközök
A Motorola fontos szereplő a különböző otthoni eszközök piacán is, főleg a set-top boxokban erős a vállalat. Az elmúlt negyedév azonban ebben a szegmensben sem sikerült fényesre, a bevétel 11 százalékkal zsugorodott az előző év hasonló időszakához képest. Az eredmény szerencsére nem fordult negatívba, továbbra is sikerült 57 millió dolláros profitot termelni - ez változatlan az összehasonlításul szolgáló időszakhoz képest.
A pénzügyi bejelentés mellett a Motorola közölte a Google-be olvadással kapcsolatos fejleményeket is. Ennek megfelelően Oroszország és Törökország már rábólintott a két vállalat egyesülésére, további néhány ország pedig várhatóan hamarosan lezárja a tranzakció vizsgálatát. A hatóságok jóváhagyása esetén megtörténhet az ügylet, amelyet tavaly augusztusban jelentettek be.