Felnőtt 3D-s tartalommal újít a lengyel UPC
Felnőtt 3D-s tartalmak on-demand kölcsönzését kezdte meg a UPC lengyelországi leányvállalata. A 3D-s pornóklipek megtekintéséhez természetesen 3D-s tévé és prémium előfizetés szükséges.
Térhatású felnőtt tartalmakkal bővítette video on-demand tékáját a UPC lengyelországi leányvállalata. A luxemburgi Liberty Global tulajdonában lévő cég az itthon is széles körben használt UPC Digital szolgáltatással kvázi egyező platformon, hasonló háttérrel kínálja a speciálisan rögzített 3D-s tartalmakat. A térhatású élmény élvezetéhez prémium kategóriás beltéri egység, és természetesen 3D-s megjelenítő is szükséges.
A felnőtt tartalmú 3D-s filmek mindössze 20 percesek, egy napi kölcsönzésük 15 lengyel zlotyi, vagyis napi középárfolyamon átszámítva körülbelül ezer forint. A tartalmak a UPC Zadanie (ez a szolgáltatás lengyel márkaneve) hálózatán elérhető, jelenleg nagyjából 2500 filmből álló választékot gazdagítják - ebből a választékból egyébként 1200 ingyenesen kölcsönözhető ki.
A video on-demand tékák egyik legnagyobb forgalmat generáló műfaja a felnőtt film, nem csak Lengyelországban, hanem hazánkban is: a Magyarországon működő, hasonló szolgáltatásoknál a pornó elsöprő népszerűségnek örvend, emellett a gyerekfilmek is közkedveltek. A szolgáltatók számára ez egyébként komoly bevételforrást is jelent, hiszen a felnőtt filmeket többnyire prémium összegért kínálják, ráadásul helyenként a kölcsönzési idő korlátozva is van ezeknél a tartalmaknál.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Itthon a Magyar Telekom T-Home IPTV szolgáltatásával jelentek meg a video on-demand tékák, öt évvel ezelőtt, később az Invitel és a UPC is beszállt a ringbe. 3D-s tartalom egyelőre csak a T-Home IPTV tékában van, ez a Csodálatos Univerzum c. 3D-s ismeretterjesztő film. Szűcs László, a UPC Magyarország kommunikációs igazgatója a HWSW kérdésére elmondta, itthon egyelőre nem tervezi a cég a 3D-s felnőtt tartalmak megjelenését a tékában, ugyanakkor a vállalat keresi a módját annak, hogy a különböző műfajú térhatású adásokat eljuttassa a nézőkhöz.
A szolgáltató eszközei megfelelő végberendezés bekapcsolásával elvileg bármikor képesek erre, ezt egy tavaly májusi sajtóbemutatón demonstrálta is a szolgáltató. A tesztadás kapcsán elhangzott ugyanakkor, hogy a szűkös tartalomkínálat és az előfizetői végberendezések hiánya miatt a szolgáltatás üzletileg nem életképes.