Belép a tévépiacra a Lenovo
Hamarosan tévékészülékekkel egészíti ki termékportfólióját a világ második legnagyobb PC-gyártója, a Lenovo. A bővítés része annak a portfóliószélesítésnek, melynek keretében többek közt az okostelefonok és a tabletek felé nyitott a kínai gyártó.
Rövidesen tévékészülékek is megjelenhetnek a világ második legnagyobb PC-gyártójának, a kínai Lenovónak a kínálatában - írja a Wall Street Journal közvetlenül a cégtől származó hivatalos információk alapján. Az új termékvonal a LePhone márkájú telefonok és LePad tabletek mellett az idén év elején létrehozott Mobile Internet and Digital Home üzletág legújabb termékei lesznek. A vállalat egyébként már rendelkezik tévégyártó tevékenységgel, hiszen idén júniusban többségi tulajdonosa lett a németországi Medionnak, mely PC-k mellett szórakoztatóelektronikai termékeket, köztük televíziókat is árul - igaz, egyelőre nem Lenovo néven.
A kínai gyártó még nem árult el műszaki részleteket az új tévékészülékekről, így egyelőre nem tudni, hogy a LeTV-sorozat hány taggal érkezik eleinte, illetve ezek mekkora képátlójú és pontosan milyen technológiájú panellel lesznek ellátva. A vállalat ugyanakkor közölte, mindegyik készülék internetre csatlakoztatható okostévé lesz, egyelőre azonban nem világos, hogy a Lenovo a felületet és a szoftverhátteret tekintve egyedi megoldást fejleszt, vagy a Google tévés szoftverét telepíti a készülékekre.
Ez is Lenovo, csak Medionnak hívják
A Lenovo az új tévék mellett olyan felhőalapú szolgáltatást is bemutat jövőre, mely lehetővé teszi az adatok, így elsősorban a médiafájlok szinkronizálását a különböző Lenovo márkájú berendezések, PC-k, tabletek, okostelefonok és tévék közt. A vállalat alaposan felülskálázza a szolgáltatás használója által igénybe vehető tárterületet, így az ígéretek szerint az eszközök 200 gigabájtnyi internetes tárhelyen osztozhatnak, ami jópár zene, film vagy kép számára elég lehet.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A LeTV termékek a jövő év első negyedévében jelenhetnek meg a boltokban, vagyis várhatóan a január elején kezdődő Consumer Electronics Show keretén belül mutatkozhatnak meg a nagyközönség előtt. Alighanem ugyanitt mutatja be a vásárlóknak saját, Google TV-alapú okostévéit a Samsung és az LG Electronics, melyek a Sonyhoz csatlakozva támogatják a keresőcég egyelőre meglehetősen gyenge lábakon álló tévés platformját.
Egyelőre nem világos az sem, hogy a LeTV termékek hol kerülnek forgalomba, ráadásul ezzel kapcsolatban a cég eddigi stratégiája sem mérvadó, hiszen a LePhone okostelefonok máig csak Kínában kaphatók, míg a LePad több régióban is a boltokba került.