:

Szerző: Bodnár Ádám

2011. november 28. 12:50

Minden ötödik magyarnak van mobilnet-előfizetése

Nagyon bejött a Klikk a Telenornak, a vállalat növelte részesedését a mobilnet-előfizetések hazai piacán, és messze az ő ügyfelei forgalmazzák a legtöbb adatot is.

Októberben 1,946 millióra nőtt a hazai mobilinternet-előfizetések száma, derül ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által nyilvánosságra hozott adatokból. Az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1,488 millióról 1,545 millióra emelkedett, közölte az NMHH.

A gyorsjelentés szerint az előfizetők a szeptemberi 1,466 terabájt után októberben összesen 1,661 terabájt adatot forgalmaztak, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,08 gigabájtra emelkedett. A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor és a T-Mobile piaci részesedése növekedett, a Vodafone-é enyhén csökkent. A Telenor 28,71 százalékról 28,98 százalékra tornázta fel részesedését, míg a T-Mobile-é 46,18 százalékról 46,29 százalékra nőtt, a Vodafone-é eközben 25,11 százalékról 24,72 százalékra csökkent. Az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 24,35 százalékról 23,95 százalékra csökkent, a T-Mobile-é 47,23 százalékról 47,46 százalékra, míg a Telenoré 28,42 százalékról 28,60 százalékra nőtt.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A adatforgalom alapján még jobb számokat mutathat fel a Telenor: a norvég tulajdonú operátor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 31,09 százalékról hirtelen 35,37 százalékra emelkedett, a Vodafone-é pedig 23,12 százalékról 21,88 százalékra, míg a T-Mobile-é 45,80 százalékról 42,74 százalékra csökkent. Az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,07 gigabájtról 1,31 gigabájtra, a Vodafone-nál pedig 0,91 gigabájtról 0,95 gigabájtra emelkedett, míg a T-Mobile-nál ez az érték  0,99 gigabájton stagnált.

A fenti adatok alapján úgy tűnik, a Telenornál sikeres volt a Klikk kampány: az áprilisban bevezetett, három hónapig ingyenesen igénybe vehető Klikk mobilnet-opció révén a vállalat látványosan növelni tudta mobilnet-előfizetőinek számát és leszakította magáról "ősellenségét", a Vodafone-t. A szolgáltató üzleti stratégiájában és kommunikációjában is kiemelt szerepet kap a mobil szélessáv, az erőfeszítések pedig gyümölcsözőnek tűnnek - bár a cég üzleti eredményein ez egyelőre nem látszik.

a címlapról