Az Amazon tablet után jön az Amazon okostelefon?
Az Amazon alaposan felforgathatja a tabletek piacát a Kinde Fire-rel, egyes spekulációk szerint azonban a cég ambíciói túlhaladják ezt a szegmenst, és bár egyelőre nehezen illeszthető be a profilba, de az áruház idővel megjelenhet az okostelefonok szegmensében is.
Bár az Amazon eddigi profiljába nehezen illeszkedik, piaci elemzők szerint szinte biztos, hogy a világ legnagyobb internetes webáruháza jövőre okostelefonnal jelenik meg a piacon. A cég a héten dobta piacra a Kinde Fire nevű androidos tabletjét, mely kedvező árával, illetve az Amazontól letölthető tartalom teljes becsatornázásával az eddigi tabletértékesítési modellektől jelentősen eltérő, sikergyanús irányt mutat.
A Kindle Fire sikerére építve kétségtelenül lehet keresnivalója egy Amazon okostelefonnak a piacon, bár egyelőre nem világos, hogy a tartalmi vonalon rendkívül erős cég mit tudna a termék mögé rakni, ami miatt tömegek vásárolnák meg. A Citigroup telefonos komponensgyártók foglalásain alapuló előrejelzése szerint az Amazon jövőre már jelentős gyártókapacitást kötött le Tajvanon, ugyanannál a gyártónál, amelynél a Kindle Fire is készül.
A Citigroup spekulációi szerint az Amazon okostelefon valamikor a jövő év hasonló időszakában kerülhet forgalomba, az eszközt a Foxconn fogja gyártani, és a főbb beszállítói partnerek ugyanazok lesznek mint a Fire esetében, vagyis a készülékbe a Texas Instruments processzora és a Qualcomm rádiós egysége kerülhet. Az elemzés hosszasan fejtegeti, milyen alkatrészekből állhat majd az Amazon okostelefonja és mennyibe kerülnek ezek a részegységek. A Citigroup szerint 150-170 dollárba fog kerülni a készülék, amit a cég feltehetően minimális profittal, vagy akár veszteség bevállalásával fogja értékesíteni az okostelefonját, ahogy azt teszi jelenleg a mindössze 199 dollárba kerülő Kindle Fire-ral is.
Miért lenne logikus?
Mahaney, aki szerint "a következő logikus lépés" lenne az Amazon számára egy okostelefon piacra dobása, semmilyen érveléssel vagy logikával nem támasztja alá, miért is lenne szüksége az online szolgáltatónak saját okostelefonra . A felhasználóknál jelenleg is van 200 millió androidos készülék, amelyekről korlátozás nélkül elérhetők az Amazon tartalmai és az alkalmazásboltjának programjai anélkül és ezek bevételéből a cégnek osztoznia kellene - ellentétben az iOS platformmal, ahol az Apple a forgalom 30 százalékát elteszi. Vagyis már most is meglehetősen komoly és lendületesen növekedő okostelefon-felhasználói bázis áll az Amazon rendelkezésére, hogy a tartalmait, e-könyveit, filmjeit, zenéit terjeszteni tudja.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Kérdés, milyen tekintetben bővíti ki a cég lehetőségeit egy teljesen saját platform. A tabletekkel ellentétben az okostelefont a felhasználók nem csak tartalomfogyasztásra használják (legyen az film, könyv, zene vagy játék), hanem elsősorban kommunikációra - ezen a területen pedig az Amazonnak egyelőre nincs olyan szolgáltatása amellyel ki tudna tűnni a tömegből és felhasználókat tudna magához csábítani.
Így egy esetlegesen piacra kerülő Amazon okostelefonnal kapcsolatban a legfőbb kérdés, hogy a tartalomértékesítésben érdekelt vállalat milyen üzleti modellbe illeszti be az új termékcsaládot: szakértők szerint szinte kizárt, hogy a cég pusztán egy sokadik androidos mobilt tegyen le az asztalra, amivel legfeljebb a termék fogyasztói árát tekintve versenyezhetne az ismert mobilpiaci szereplőkkel.