:

Szerző: Koi Tamás

2011. november 17. 09:30

Saját IPTV platformot építene a Sony

Internetalapú tévés platform létrehozásán dolgozik a Sony, a világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai vállalata, mely nem csak elektronikai, hanem tartalomipari érdekeltséggel is rendelkezik például a Sony Pictures és a Columbia TriStar révén.

Saját, koherens IP-alapú televíziós platform létrehozásán dolgozik a Sony, értesült belső, iparági forrásokból a Wall Street Journal. A japán multicég több csatornával is tárgyal az Egyesült Államokban a tartalmak saját csatornákon való továbbításáról - a Sony tervei szerint a tévéadások a gyártó különböző eszközein, így elsősorban a PlayStation játékkonzolokon, valamint internetcsatlakozással ellátott televíziókon jelenhetnének meg, egységes márkanév és struktúra alatt.

A lap által megkeresett szakértők szerint a vállalat hosszú hónapok óta tárgyal a nagyobb amerikai kábeltársaságokkal, illetve tartalomtulajdonosokkal egyes csatornák átvételéről és továbbításáról, így a potenciális jelöltek közt található a Comcast tulajdonában álló NBC Universal, a Discovery Communications és a News Corp. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kezdeti tárgyalások milyen eredménnyel zárultak, mindazonáltal a Sony a hírek szerint elsősorban kisebb műsorcsomagok, csatornák átvételében gondolkodik, ami olcsó, vagy kvázi ingyenes tartalmat feltételez - ennek az üzleti modellnek a támogatásában azonban minden bizonnyal ellenérdekeltek a nagy médiacégek.

Mentorhatás: tapasztalt szememmel vezetem a kezedet

A sikeres IT karrierek többsége mögött ott áll egy erős mentor, szerepének azonban nagyon sokféle árnyalata lehet.

Mentorhatás: tapasztalt szememmel vezetem a kezedet A sikeres IT karrierek többsége mögött ott áll egy erős mentor, szerepének azonban nagyon sokféle árnyalata lehet.

A Sony előtt nyitva álló másik út, hogy saját tulajdonú tartalomstruktúráját erősíti a konzolok és az okostévék bevonásával, a japán multi azonban hiába rendelkezik saját filmstúdióval és zenekiadóval, mindebből eddig láthatóan nem sikerült komoly előnyt kovácsolnia. A cég jelenleg jellemzően olyan, nemzetközi jelenlétet képviselő, on-demand tartalmakat kínáló multiplatformos szolgáltatásokat integrált, mint a Netflix vagy a Hulu, illetve a Lovefilm. A vállalat emellett bizonyos régiókban saját video- és zenestreaming szolgáltatásával, a Qriocity-vel is jelen van.

A szórakoztatóelektronikai óriás mindenesetre még nincs végérvényesen lemaradva a konkurenciától, így több iparági multi próbálkozott már a tévészolgáltatások szegmensében, mindeddig meglehetősen harmatos sikereket elérve. A Google TV mögül éppen most hátrált ki az egyik legnagyobb hardvertámogató, a Logitech (a Sony továbbra is szerepel a partnerek közt), és egyelőre az Apple sem nyújtott még maradandót ebben a szegmensben.

A most először, április 24-én Budapestre érkező nemzetközi Kubernetes Community Day programja immár elérhető. A programba kerülő 26 előadást a világ minden tájáról beérkezett, több mint 100 pályázat közül választottuk ki. Figyelem, a rendezvényre már csak 30 jegy elérhető!

a címlapról

1000

2

Millenniumhoz ért a Yettel

2025. március 11. 12:01

A cég a napokban kapcsolja be az ezredik 5G-s állomását, a hálózat minden második magyarhoz elér.