Már csak a harmadik az Internet Explorer
A Google Chrome immár a második legnépszerűbb böngésző a magyar felhasználóknál. 2008 decemberi megjelenése óta lassan de biztosan nőtt a részesedése, kevesebb mint három év alatt 24 százalékos eredményt ért el a magyar piacon.
A Google Chrome akkor lépett színre, amikor Magyarországon a Firefox átvette a vezetést az Internet Explorertől 2009 elején. Addig az Internet Explorertől elsősorban a Mozilla böngészője szívta el a felhasználókat, de 2009 őszén már a Firefox részesedése is stagnálni kezdett, és 2010 elejétől kezdve a Firefox és az IE is a Chrome javára bukja a piaci részesedést. Ugyan az IE gyorsabb csökkenésben van, de a 2011-et figyelembe véve a Chrome térnyerése a Firefoxot (-5,07 százalékpont) és az IE-t (5,62 százalékpont) közel azonos arányban csonkította.
A három nagy böngésző mellett a még mérhető kategóriában van itthon az Opera, ami jelenleg 2,8 százalékot tudhat magáénak a hazai internetezők körében, illetve az Apple-féle Safari Mobile is játékban van 1,1 százalékos szelettel - érdekes módon a Safari mobilos verziója közel kétszer akkora részesedéssel bír, mint az asztali szoftver (0,7%). Ennek elsősorban az lehet az oka, hogy az iOS-t futtató készülékekből rövid idő alatt sokkal több fogyott mint Macből és feltehetően a Mac-tulajdonosok sem mind Safarit használnak.
Három év alatt elsőről harmadik helyre bukott az IE
Országunk régóta az egyik legnagyobb Firefox “fellegvárnak” számít, de a gemiusTraffic kutatásban résztvevő többi közép-kelet európai országban is hasonló trendek figyelhetőek meg. A letteknél júniusban előzte meg a Chrome az Internet Explorert, Szlovákiában viszont szinte napra pontosan ugyanakkor amikor nálunk. A Chrome piaci előretörésében komoly szerepe lehet az automatikus frissítésnek, ami problémamentessé, gondozásmentessé teszi a szoftvert. Hasonló eljárást vezetett be a Mozilla is, igaz ott továbbra is szükség van felhasználói beavatkozásra a frissítéshez, ami kényelmetlennek tűnik a Chrome-hoz képest.
A böngészőverziók elterjedtségének alakulása: Chrome, Internet Explorer, Firefox
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az új verziók elterjedési sebességét figyelembe véve az Internet Explorer számít sereghajtónak, a ritka frissítésnek és a versenytársakhoz képest elavult frissítési mechanizmusnak köszönhetően a 9.0-ás verzió a megjelenése után három hónap alatt érte utol a közel 10 éves IE6-ot, októberben előzte meg az IE 7-et, a 8-as verzió viszont még továbbra is a legelterjedtebb Internet Explorer kiadás. Ráadásul az IE9 nem kompatibilis a Windows XP-vel, pedig a magyar felhasználók 56 százalékának gépén továbbra is ez fut, a legújabb Windows 7 még mindig csak a gépek 34 százalékán található meg.
Kínos
Ahogyan az ábrán is látszik, az Internet Explorer évek óta folyamatosan több verzióval halad párhuzamosan, s általános, hogy a legelterjedtebb az biztosan nem a legújabb verzió. Korábban a Microsoft kiállt a régi IE6 mellett, de a web fejlődésével, a HTML5 és egyéb technológiák terjedésével már-már teljesen használhatatlanná vált a böngésző matuzsálem, egy idő után már a Microsoftnak is kínossá vált. Mostanság a Microsoft az Egyesült Államokban már akciókkal, nyereményjátékokkal és kuponokkal próbálja meg rávenni a felhasználókat, hogy váltsanak IE9-re.